Supporttekniker till helpdesk

Arbetsbeskrivning

InfoCare - What we offer

We are providing brand independent IT hardware Management and Staffing Consulting Services in the Nordics with focus to make technology work. Through InfoCare LifeCycle Services we provide a long sustainable life of your IT hardware from deployment to recycling and high-quality services that gives you time to focus
on your Core Business.

We know technology, but everything we do is about people

In a world of increasing digitalization and continuously changing technology, we have been industry leaders since 1986. We have the experience in working in evolving technology areas where we grow and scale together with our Customers new needs. We use this expertise to build the foundation for amazing customer experiences today and in the future.

InfoCare - We Make Technology Work!

VILL DU FÅ ERFARENHET FRÅN IT-BRANSCHEN? BRINNER DU FÖR ATT GE SERVICE OCH LÖSA PROBLEM?

InfoCare söker nya trevliga servicedeskmedarbetare med teknikintresse som gillar problemlösning och att hjälpa människor i vardagen.

OM TJÄNSTEN
Rollen som servicedeskmedarbetare hos InfoCare är mycket meriterande och kommer att ge dig möjligheten att utvecklas i din karriär. Du kommer att hjälpa medarbetarna hos våra spännande kunder med varierande tekniska problem och utmaningar. Ibland får du vägleda en nyanställd som behöver få igång sin mobiltelefon, återställa ett lösenord som glömts bort eller förklara hur en informationsskärm ska startas om på företagets fasad. Vid andra tillfällen kommer du att ställas inför komplexa och akuta driftproblem som ska beskrivas och sedan vidarbefodras till rätt kompetens inom företaget eller hos en leverantör.

Kort sagt - ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer därför att utvecklas snabbt kompetensmässigt inom många områden. Och viktigast av allt - du kommer att göra människor glada när du hjälper dem att lösa just deras jobbiga situation på jobbet.

PERSONLIGA EGENSKAPER
Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändarensamtatt du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena är väldigt varierade och kräver därför att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.

DIN BAKGRUND
Relevant utbildning från YH/KY, gymnasium eller några års erfarenhet från IT-branschen är meriterande, men större vikt läggs dock på intresse, attityd, motivation och personlighet. Det är meriterande med arbetserfarenhet från serviceyrken samt ett genuint intresse för IT/teknik.

ÖNSKVÄRD ERFARENHET

* Telefonsupport och/eller kundtjänst
* Erfarnhet av att installera hårdvara
* Windows (7/8/10 samt 365),macOS, Android och/eller Linux.
* Microsoft Office 2016, 365 och/eller G Suite
* Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/Mac
* Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
* Någon typ av ärendehanteringssystem

SPRÅK
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är i de flesta fall ett krav då du ska kommunicera muntligt och skriftligtpå båda språken. Du är dock väldigt välkommen med din ansökan även om du inte ännu talar och skriver flytande svenska eller engelska. Kan du dessutom något annat språk flytande kan det vara ett stort plus.

ÖVRIGT
Utdrag ur belastningsregistret kommer att ske.
Du kommer bli anställd av InfoCare och uthyrd till våra kunder.

InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och du är nöjda med affären. Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare.

VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Vi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp!


Mer informasjon

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Generalist Therese Eriksson
010-499 32 49
Konsultchef Eva Bexelius

Konsultchef Eva Bexelius

HR Generalist Therese Eriksson
0767-223249
Eva Bexelius
010 - 499 30 00
Researcher Johan Skillstedt

Sourcing Manager Johan Skillstedt
010 - 499 30 00
Johan Skillstedt Skillstedt

Johan Skillstedt

CFO Marita Fontér
0767-223260

Sammanfattning

  • Arbetsplats: InfoCare Service AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 25 juni 2018

Besöksadress

FO Petersonsgata 30
Västra Frölunda

Postadress

None
Västra Frölunda, 42122

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024