OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst 1 års erfarenhet inom IT-support och vill utveckla dina kunskaper? Tycker du om att ingen dag är den andra lik? Då tycker vi du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Supporttekniker till vår kund InfraCom. De är en del av InfraCom Group som hjälper tusentals företag att dra nytta av IT och telefoni på bästa sätt i verksamheten. Här erbjuds du ett varierat arbete med spännande uppdrag hos såväl stora som små kunder. InfraCom erbjuder dig som tekniker möjlighet att utveckla dina kunskaper inom många olika IT områden. InfraCom vet att glad personal resulterar i bättre och effektivare service och lägger därför mycket tid och kraft på att skapa en trevlig och stimulerande arbetsplats. Denna tjänst är placerad på kundens kontor på Kungsgatan i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Supporttekniker kommer du att stötta företagets helpdesk. Du kommer bli en del av ett engagerat supportteam och hjälper kunder med allt möjligt rörande IT. Du sitter inhouse och jobbar mot en rad olika företagskunder. Karaktären av olika ärenden och arbetsuppgifter kan vara väldigt varierande och tempot är alltid högt och stimulerande. I arbetet ingår arbete med så väl klienter som i Office 365, Google Workspace och AD Hantering på servrar.
Ansvarsområden:
Användarsuppport
Administration av Office 365 och Google Workplace
AD hantering
Avancerad klientsupport
Konfiguration av trådlösa nätverk och switchar
Dina egenskaper
Vi söker dig med ett genuint IT-intresse och förmågan att arbeta självgående. Du vill utvecklas och lära dig nya kunskaper inom IT och tror på att man aldrig är helt fullärd. Du har alltid en hög servicekänsla och tycker det är roligt med problemlösning. Vidare är du en strukturerad, kommunikativ och effektiv person som trivs med att ge god service. Du motiveras av att hjälpa användare och har lätt för att samarbeta. Som person är du social och gillar att arbeta i grupp.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Bred allmän IT-kunskap
Minst 1 års erfarenhet av Användarsupport
Erfarenhet av Office 365 och Exchange administration
Erfarenhet Windows plattformen på Server och klientsidan
Meriterande:
Erfarenhet av nätverk och brandväggar
Kunskaper i Mac och Linux
Erfarenhet av Google Workspace
Körkort
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start så fort som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33794 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.