OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hydroware utvecklar, tillverkar och säljer högteknologiska driv- och styrsystem för hydrauliska hissar. Genom stark fokusering på energi- och resurseffektivisering tillsammans med hissens reskomfort är vi idag ledande inom hydraulhissar. Hydroware är ett företag som tar stor hänsyn till en hållbar utveckling, och verkar för att hissbranschen i stort skall inta en inriktning som leder till mer modulära hissar med standardiserade gränssnitt. Cirkulär ekonomi är en ledstjärna för oss.
Idag är vi drygt 130 medarbetare i Sverige med dotterbolag i Storbritannien, Tyskland och Italien. Våra kunder är både stora och små hissföretag och vår försäljning sker till drygt 50 länder runt om i världen. Vi omsätter nära 500 miljoner kronor och har ambitioner att fortsätta vår historia av god tillväxt. För att säkerställa att vi även i framtiden har de bästa produkterna på marknaden satsar vi stora resurser på produktutveckling och att skapa morgondagens hissar.
Hydroware växer och vi förstärker nu vårt Supportteam i Alvesta.
Om tjänsten
Inom teknisk support förenas flera spännande utmaningar i en och samma yrkesroll; kundbemötande i toppklass, tekniska utmaningar samt ren problemlösning. Några av huvuduppgifterna är att vara kundstöd genom att vägleda och svara på tekniska frågor och hjälpa till med felsökning kring våra produkter framförallt via telefon och mail.
Det supportteam som omger dig består av flera medarbetare, som alla har mångårig erfarenhet inom vår bransch. Vi ser kontinuerligt förbättringsarbete som en viktig del av verksamhetens kärna där vi hoppas att du vill vara med och bidra.
Du som söker
Vi ser att du som söker har;
• Relevant yrkeserfarenhet av liknande verksamheter/arbete. Om du har yrkeserfarenhet av hissystem och komponenter är det meriterande.
• Grundläggande el-utbildning på minst gymnasial nivå, eller motsvarande bedömd yrkeserfarenhet
• God förståelse inom områdena elektronik, hydraulik och mekanik.
• God teknisk förståelse, är teknikorienterad samt allmänt praktisk lagd och lösningsorienterad
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift, det är meriterande om du också har kunskaper i Tyska
Vi tror också att du trivs med kontinuerlig kundkontakt och har ett genuint servicetänk. Detta tillsammans med intresse för teknik och lärande är en grundförutsättning för att lyckas i rollen. Du har ett stort intresse för att arbeta med teknisk support och felsökning. Problemlösning är något som engagerar och sporrar dig till nya lösningar. Ingenting är omöjligt!
Som person är du flexibel, noggrann och lösningsfokuserad. Du är självständig samtidigt som du är samarbetsvillig och trivs i ett team där man arbetar nära varandra och gärna utbyter erfarenheter. Du arbetar proaktivt och har ett stort engagemang för både små och stora frågor. Vi hoppas att din förmåga och vilja att hela tiden lära dig nya saker och skapa förbättringar leder oss till nya arbetssätt och en bättre leverans. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.
Om oss
Kundsupport och tillgänglighet är några av Hydrowares ledord. Hos oss är alltid kunden i fokus för vårt arbete med god service och en hållbar framtid med långsiktiga kundrelationer – We build for you!
På Hydroware får du en stimulerande arbetsroll på där vi alltid jobbar tillsammans. Vi växer och vi är teknikorienterade, så det finns mycket goda möjligheter till utveckling för dig med höga ambitioner och rätt fokus. Hydroware är ett utvecklingsinriktat bolag där vi värnar om öppenhet, engagemang, ansvarstagande, och respekt. Vi erbjuder dig en intressant resa framåt där din kompetens och vilja blir en nyckelfaktor för vår framgång!
Anställning är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt huvudkontor i Alvesta.
Hör gärna av dig om du har frågor till;
Chef för projektering och support
Tim Westlund
0472-451 54, tim.westlund@hydroware.se
HR chef
Annie Alm
0472-45177, annie.alm@hydroware.se