OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inflight Service är ett av norra Europas ledande företag inom Travel Retail och Tax Free där vi arbetar med starka och välkända varumärken från internationella leverantörer.Våra kunder återfinns inom flygbolag, färjelinjer och flygplatser där vi tillhandahåller tjänster och lösningar inom inköp, packning, logistik/distribution och marknadsföring/försäljning.Vi äger och driver även en egen butikskedja på flygplatser och på färjelinjer under namnet Euroshop.Omsättningen 2007 var 1,4 miljarder SEK med ca 300 anställda i fyra länder.Vårt huvudkontor är beläget på Arlanda flygplats och vår centrala packnings- och lagerenhet finns i Tibro.Som supporttekniker ansvarar du för funktionaliteten på säljterminalerna ombord på flyget.Alla säljare skall kunna hantera denna terminal som är ett säljinstrument tillika kassaterminal.Terminalerna måste vara i gott skick inför flygningarna och det är supportteknikerns ansvar att de byts ut om de inte fungerar och skickas på reparation eller kasseras.Du jobbar med preparering, testning, installation samt enklare felsökning och reparationer.Du har kontroll på flödet av terminaler, beställer reservdelar mm.Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.Placeringen är på huvudkontoret på Arlanda.Vi söker dig som är gymnasieingenjör eller liknande och har ett tekniskt intresse.Har du erfarenhet av liknande arbete är det meriterande.Du är noggrann, stresstålig och har en egen drivkraft.Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.Välkommen med din ansökan via www.proffice.se snarast dock senast 2008-05-05, urval och intervjuer kommer att ske löpande.