OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker en supporttekniker till ett spännande företag i centrala Stockholm. Du kommer att vara placerad IT-avdelningen och dina arbetsuppgifter som supportekniker innebär att ge support till medarbetarna på kontoret. Jobbet innefattar intern support (hårdvara/mjukvara), 1st och 2nd line på kundens 4 kontor i Sverige. IT-miljön bygger på Microsofts serverplattformar (2003/2008), Active Directory, Microsoft SQL och Microsoft Exchange. För att känna dig bekväm i rollen bör du ha goda kunskaper kring TCP/IP, Exchange, AD, DNS, ISA, SQL, Server 2003/2008. Det ses även som meriterande att du har erfarenhet av något av följande: Cisco, Citrix, Wmware, SAN-lösningar Kravprofil - Relevant utbildning inom IT/data-området - Ett par ås erfarenhet av supportrollen - Goda kunskaper, gärna certifieringar i Microsoft-produkter beskrivna ovan - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Du har ett stort intresse för teknik i kombination med att ge service. Som person är du driftig, social och utåtriktad då du har mycket kontakt med användare, leverantörer etc. Du är drivande och är duktig på problemlösning. Vidare har du lätt för att prioritera och ta till dig nya saker.