Supporttekniker till IT-avdelningen

Arbetsbeskrivning

Örebro universitet är ett av Sveriges mest expansiva universitet. Här studerar och arbetar ca 17 000 studenter och drygt 1200 anställda.

IT-avdelningen är universitetets stöd i IT-frågor. IT-avdelningen ansvarar för utveckling, administrativ och operativ IT, teknisk infrastruktur, användarstöd och systemutvecklingsprojekt. IT-avdelningen arbetar för att universitetet skall ha en modern och kostnadseffektiv IT-miljö.

Arbetsuppgifter
Vi söker en supporttekniker som ska arbeta inom användarstöd och klienthantering. Ansvarsområdet omfattar främst användarstöd. I arbetsuppgifterna ingår också deployment avseende klienter, programvaror och mobiltelefoner. Som supporttekniker arbetar man med ärenden, incident och problemhantering i 1:a, 2:a och 3:e linjen. Arbetsuppgifterna består av telefonsupport, problemlösning via telefon och fjärrstyrning till samtliga anställda vid universitetet.

Till uppgifterna hör att ge användare stöd på platsen samt installation och leverans av nya datorer. Då IT-avdelningen har många utvecklingsarbeten blir man som supporttekniker involverad i olika uppgifter. Du kommer samarbeta med olika funktioner inom IT-avdelningen samt med användare och beställare på andra avdelningar och institutioner. Som deploymentverktyg använder vi System Center Configuration Manger för PC-miljön samt Packagemaker och ARD3 för Mac-miljön. Det ärendehanteringssystem som vi använder är Servicedesk Plus.

Kvalifikationer
För anställning som supporttekniker söker vi dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot datateknik eller motsvarande kunskaper. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.

För anställning som supporttekniker ska man ha erfarenhet av att arbeta med support via helpdesk/servicedesk, på platsen, samt installation och leverans av datorer mm. Arbetet kräver en god kunskap om både PC och Mac. Tidigare arbete med IT-support inom univesitetet är meriterande.

Arbetet inom IT-avdelningen är i hög grad serviceinriktat och merparten av arbetet sker i nära samarbete med kollegor och kunder. Som person är du positiv och noggrann med god förmåga att identifiera och lösa problem samt att driva arbetet framåt. Det är viktigt att du kan ha ett helhetsperspektiv på den verksamhet vi bedriver.

Jämlikhet
Vår ambition är att ha ett universitet som präglas av jämställdhet och mångfald.

Övrigt
Anställningen är tillsvidare, 100 % med tillträde snarast. Lönesättningen är individuell och provanställning kan komma att tillämpas. För ytterligare information är du välkommen att ta kontakt med IT-chef Ann Öhrn, 019-30 32 94 ann.ohrn@oru.se

Ansökan
Välkommen med din ansökan som ska vara oss tillhanda senast 29 januari 2014. Bifoga meritförteckning/CV och personligt brev.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Universitet Örebro
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 15 januari 2014

Postadress

Fakultetsgatan 1
ÖREBRO, 70182

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024