Supporttekniker till IT-avdelningen

Arbetsbeskrivning

Vi jobbar med att skapa bra dagar året runt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Tillsammans bygger vi ett Gävle att vara stolta över, som växer och som gör skillnad i människors liv. Vi behöver dig för att bli ännu bättre. Du kan bli en av våra 7000 medarbetare som gör ett viktigt jobb. Vi erbjuder roliga och utmanande jobb med flera möjligheter till utveckling. Vårt öppna arbetsklimat präglas av respekt för allas lika värde.

Kommunledningskontoret arbetar direkt under kommunstyrelsen. I uppdraget ingår att samordna arbetet mellan kommunens olika förvaltningar och bolag samt ansvara för det övergripande strategiska utvecklingsarbetet i kommunen.


IT-avdelningen är en av Kommunledningskontorets sex avdelningar och har totalt cirka 70 anställda uppdelade i två enheter. Utvecklingsenheten är ett strategiskt och operativt stöd till koncernens verksamheter för att säkerställa nytta och kvalitet vid införande och utvecklande av nya IT-lösningar. Enheten IT-Fabriken levererar IT-drift med hög tillgänglighet och behovsanpassad IT-support till 25 000 användare (personal och elever), 14 000 datorer, 240 serverbaserade och 800 klientbaserade applikationer och 4500 telefoner (mobila och fasta).




ARBETSUPPGIFTER
Som supporttekniker arbetar du med att se till att IT-tekniken fungerar i vardagen för våra kunder. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att ta emot ärenden, ge support och rätta fel samt hantera beställningar. Du vidarebefordrar även ärenden till övriga medarbetare på IT-avdelningen till exempel vid behov av avancerad felsökning.

I tjänsten som supporttekniker arbetar du enligt ett schema där du främst arbetar med support i första linjen och möter våra kunder via telefon och mail. Det innebär en omväxlande roll där du hanterar många olika typer av ärenden. Våra kunder är samtliga användare inom Gävle kommunkoncerns förvaltningar och bolag, såväl personal som skolelever (förskola, grundskola och gymnasieskola) samt några externa kunder.

Den tekniska miljön är huvudsakligen Microsoft-baserad både på klient- och serversidan, där Gävle kommun har Windows 7 på klientsidan.

Som supporttekniker arbetar du självständigt men även i team med övriga supporttekniker för kontinuerlig kunskapsöverföring och erfarenhetsutbyte. Du sitter i kontorslandskap tillsammans med kollegor för att enkelt kunna ta stöd av varandra i arbetet.



KVALIFIKATIONER
Du ska ha treårig gymnasial utbildning med inriktning mot IT alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska även ha goda kunskaper i Microsoft operativsystem och grundkunskaper i Microsoft server 2003/2008. Kunskaper inom nätverk och kommunikation samt olika sorters telefoni (fast, mobil-, IP-telefoni) är meriterande.

Tidigare erfarenhet av arbete inom IT-support är ett krav.

Då du är avdelningens kontaktyta ut mot samtliga kunder arbetar du med stort kund- och kvalitetsfokus. Du har ett tekniskt intresse i kombination med god förmåga att bemöta användare på ett pedagogiskt och serviceinriktat sätt.

Tjänsten kräver även att du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Lindgren
026-17 95 41
Jan Eriksson
026-17 92 75
Karin Jansson
026-17 80 47
Gruppchef IT Per Björkman
026-17 97 61
SACO Karin Jansson
026-17 80 47
Vision Jan Eriksson
026-17 92 75
Gruppchef Angneta Engman-Ericsson
026-17 95 60
Vision Jan Eriksson
026-17 92 75
Enhetschef Sofia Heino
026-17 80 87
HR-konsult, inriktning rekrytering Camilla Hemlin
026-17 95 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle kommun, IT-avdelningen Gävle
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde omgående , upphör: Vikariat tom 31/10 2014.
  • Publicerat: 26 februari 2014

Besöksadress

Förvaltningshuset 80184
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80184

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024