OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Örebro universitet är ett modernt och framstående lärosäte med ämnesmässig bredd, mod att ompröva och förmåga att utveckla. Vi har professionsutbildningar som tillhör landets bästa och ett av våra mål är att universitetet ska vara en attraktiv arbetsplats där medarbetare känner glädje och stolthet. Här finns cirka 1 300 anställda och 15 000 studenter.
IT-avdelningen är universitetets stöd i IT-frågor och arbetar för att skapa en modern och kostnadseffektiv IT-miljö. Med IT-miljö avses dels arbetsplats för personal och studenter, teknisk infrastruktur samt effektivt IT-stöd till utbildning och forskning. IT-avdelningen ansvarar för både operativ och administrativ IT.
Arbetsuppgifter
Som supporttekniker arbetar du i vår servicedesk med ärenden, incident och problemhantering avseende klienter, programvaror och mobiltelefoner, i 1:a och 2:a linjen. Arbetsuppgifterna omfattar telefonsupport och problemlösning via telefon och fjärrstyrning. Till arbetsuppgifterna hör även installation och leverans av datorer till anställda på universitetet. I vårt arbete använder vi Servicedesk Plus samt System Center Configuration Manager. Våra användare är samtliga anställda vid universitetet.
Kvalifikationer
Vi söker en driven tekniker som ser värdet av god service och ständiga förbättringar. För anställning som supporttekniker ska du ha erfarenhet av att arbeta med användarsupport via Helpdesk/servicedesk samt direkt gentemot användare. Du har gymnasieutbildning med inriktning mot systemvetenskap/datateknik eller motsvarande. Du har generell kunskap om både Mac och PC. Vi ser gärna att du har erfarenhet av installation och leverans av datorer mm. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.
Arbetet är i hög grad serviceinriktat och merparten av arbetet sker i nära samverkan med kollegor och användare. Vi söker dig som är ambitiös, strukturerad, ansvarstagande och lättlärd. Du är en öppen och lyhörd person som har förmågan att kommunicera kring problem och lösningar. Vidare tycker du om att arbeta i team men kan ändå arbeta självständigt inom ramen för ett projekt. Vi söker en person som vill vidareutvecklas och drivs av nya utmaningar. Det är viktigt att man kan ha ett lösningsfokuserat helhetsperspektiv på den verksamhet vi bedriver.
Jämlikhet
Vår ambition är att ha en arbetsplats som präglas av jämställdhet och mångfald.
Övrigt
Anställningen är tillsvidare, 100% med tillträde snarast. Örebro universitet tillämpar provanställning. För ytterligare information är du välkommen att kontakta IT-chef Ann Öhrn, 019-30 32 94 eller Enhetschef Charlotte Klingström 019-30 10 61.
Ansökan
Välkommen med din ansökan här via vår hemsida www.oru.se/ledigajobb som ska vara oss tillhanda senast den 12e december 2016. Bifoga meritförteckning/CV och personligt brev.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.