OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jordbruksverkets uppdrag som regeringens expertmyndighet inom jordbruk, fiskeri och landsbygdsutveckling är att arbeta för en hållbar utveckling, ett gott djurskydd, ett dynamiskt och konkurrenskraftigt näringsliv i hela landet och en livsmedelsproduktion till nytta för konsumenterna. Vi administrerar EU-stöd för jordbruket, landsbygden och fiskeområdet.
Vi är 1 200 anställda och huvudkontoret ligger i Jönköping.
ARBETSUPPGIFTER
IT-avdelningen är en stor arbetsplats, här arbetar drygt 160 anställda och konsulter tillsammans i hela systemutvecklings- och driftprocessen, från projektledare till programmerare och infrastrukturtekniker.
Servicedesk är den första vägen in till IT-avdelningen för Jordbruksverkets medarbetare och konsulter.
I servicedesk har vi kundens upplevelse av service och bemötande i centrum. Vår servicedesk består av ett team på sex personer och vi söker nu extra förstärkning av en supporttekniker.
Ditt arbete som supporttekniker omfattar lösning av första linjens supportärenden. Du arbetar med handhavandesupport och felsökning inom områden som PC, mobiltelefoni, MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, MS sharepoint, MS System Center, MS Active Directory, skrivare och konferensutrustning.
Du verkar för ett gott samarbete mellan servicedesk och övriga delar inom IT-avdelningen samt andra avdelningar eller underleverantörer till Jordbruksverket.
Som supporttekniker tar du ansvar för att de uppgifter du tar till dig utförs och kommuniceras på ett professionellt sätt samt bidrar till en ständig förbättring av verksamheten med kunden i fokus.
KVALIFIKATIONER
Ingen dag är den andra lik. Våra användare har en rad skiftande önskemål och behov. Därför ser vi att du som person är flexibel och serviceinriktad. Du är en stabil person som har en förmåga att se till helheten och kan verka för att förebygga. Helt enkelt - du tycker att problem är till för att lösas och vill hela tiden lära dig nya saker.
Alla tycker inte teknik är lika fascinerande som vi på IT-avdelningen! Därför förutsätter vi att du är en god kommunikatör som får det krångliga att låta begripligt och det tekniska att bli hanterbart för våra användare. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du har utbildning inom IT eller har på annat sätt skaffat dig kunskaper inom de områden som är aktuella för tjänsten
Har du erfarenhet av arbete i IT-servicedesk är det meriterande.
Rollen erbjuder dig chans till utveckling tillsammans med kompetenta kollegor och konsulter i en spännande och föränderlig miljö. Välkommen med din ansökan senast 14/4 2014.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Markus Milerup
036-15 50 95
Enhetschef Urban Petrén
036-15 52 08
SACO Leif Bengtzohn
036-15 60 16
ST Helen Möller
036-15 62 61
Enhetschef Erika Wärn
036-15 52 27
Avdelningschef Carina Arnesson
036-15 52 49
SACO Hossein Salimi Brujeni
036-15 59 82
SEKO Mikael Johansson
031-429582
SEKO Thomas Gorin Weijmer
SACO Kirsi Heinonen
036-15 63 02