OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker nu Centric dig som trivs med att hjälpa användare med deras IT-problem över telefon.
Kundföretaget har sitt kontor i centrala Malmö och är ett stort och etablerat IT-bolag med en stor servicedesk.
Arbetsuppgifter
Som supporttekniker på 1st line kommer du att över telefon och remote hjälpa användare med deras IT-bekymmer. Det kan röra sig om att en användare har glömt sitt lösenord, att behörigheter måste läggas till, att något program inte startar eller att någon kundspecifik applikation krånglar.
Din profil och kvalifikationen
Vi tror att du som sökande är i början av din IT-karriär och nyligen avslutat din utbildning, alternativt har några månaders erfarenhet av telefonsupport. Vi ser att du trivs i att arbeta i en helpdesk och har från en utbildning och/eller praktikperiod fått erfarenhet av Active Directory, Exchange och gärna något ärendehanteringssystem. Du känner dig bekväm med att ta emot samtal och ser nya uppgifter som en möjlighet att utvecklas.
Det är ett härligt gäng som sitter i helpdesken idag så förutom din tekniska kunskap är din sociala kompetens väldigt viktig. För att lyckas i rollen som supporttekniker ser vi även att du är en problemlösare som trivs med kundkontakt, är engagerad och ansvarstagande.
Flytande svenska i tal och skrift är ett krav.
Vad vi erbjuder
Våra konsulter är vår viktigaste resurs och vi gör allt för att du ska vara stolt över att vara en del av oss, en Centricare. Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag.
Vi vill att du ska få möjligheten att utvecklas, så oavsett den nivå du befinner dig på idag så har du möjligheten att hos oss få ta certifieringar som vi bekostar. Vi vill även att du som centricare ska lära känna de övriga centricarna, så vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter (vi gillar att tävla) där du får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor.
Känns detta spännande? Registrera då din ansökan genast! Vi går igenom ansökningar löpande.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Caroline Nilsson på tfn: 0734-159365 eller caroline.nilsson@centric.eu.
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 300 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT.
Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Sökord IT, konsult, IT-konsult, support, supporttekniker, support-tekniker, first line, 1st line, servicedesk, helpdesk, consultant, data, Malmö.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229