Supporttekniker till IT-Helpdesk

Arbetsbeskrivning

IT-funktionen söker nu, med placering i Malmö, tre medarbetare till Lernias IT-Helpdesk. Allmänt IT-Helpdesk är en central del av Lernias IT-funktion. IT-Helpdesk utför och samordnar support för hela Lernias verksamhet och hanterar varje månad ca 2 500 ärenden av skiftande typ. Kraven på god service, hög lösningsgrad och snabb handläggning är höga. IT-Helpdesk är placerad i Malmö och har i dag 5 medarbetare med bred teknisk kompetens. Då en av våra medarbetare kommer att sluta söker vi nya medarbetare som brinner för support på distans. Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår att via telefon, mail och ärendehanteringssystem ta emot och analysera inkommande ärenden och med kort ledtid åtgärda problemet eller ta beslut om att förmedla ärendet vidare enligt uppsatta rutiner. Du kommer att arbeta med ärenden av varierande karaktär som speglar hela Lernias verksamhet. Du arbetar enligt fastställda rutiner med att dokumentera alla åtgärder, samtidigt får du också ett uppdrag att utveckla rutiner och supportmaterial efterhand som verksamheten och supportbehovet förändras. Din bakgrund Du måste vara serviceorienterad, ha lätt för att ta folk, kunna arbeta strukturerat och gilla att lösa problem. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och klarar av att hålla ett högt tempo. Du har väldokumenterad kunskap om IT-området och erfarenhet från användarsupport eller motsvarande. Känner du dessutom till Lernias IT-miljö och är van att delta eller leda projekt är det en extra merit. Anställningsform/Omfattning Heltid, tillsvidare Tillträdesdag Snarast enligt överenskommelse

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia AB
  • 3 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 3 september 2010
  • Ansök senast: 17 september 2010

Postadress

Maskingatan 5, plan 6
GÖTEBORG, 41764

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024