OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom Bodens kommun pågår utveckling av en ny Kundservicefunktion inom vårt IT-kontor. Uppbyggnaden av Kundservice är ett led i det arbete som pågår med att utveckla och omforma IT-verksamheten inom Bodens kommun. Kundservice utgör kontaktytan (Single Point Of Contact) mellan kommunens IT-användare och IT-kontorets verksamhet och har huvudansvaret för hantering av inkommande ärenden och användarsupport. Arbetsuppgifter: Som Supporttekniker arbetar du med direkt användarsupport, informationshantering, behörighetsadministration och annan administration kopplad till IT-kontoret. Arbetet innefattar kunddialog och ägandet av kundens ärende under hela flödet tills det stängs. Kvalifikationer: Du är pedagogiskt, tålmodigt och serviceinriktad och har god kännedom om IT-relaterad användarmiljö inom större organisationer. Grundläggande teknisk IT-kompetens och tidigare erfarenhet av supportverksamhet förutsätts. Hög noggrannhet och ett ansvarsfullt och strukturerat arbetssätt krävs för dessa arbetsuppgifter. Eftersom arbetet är serviceorienterat, kommer stor vikt att läggas på personliga egenskaper. Kontakt med IT-kontorets kunder sker främst via telefon och via verksamhetens IT-stöd, vilket innebär att erfarenhet från liknande arbetsmiljöer är meriterande. Tillträde: Enligt överenskommelse.