OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Bakgrund
Kunden växer och det gör även behovet av support inom IT. Vi bygger ut vår IT-servicedesk för att anpassa oss efter fler och nya behov. Vi söker därför en supporttekniker med stort fokus på servicekänsla med erfarenhet av att arbeta i en IT-servicedesk.
Uppdragsbeskrivning
- Bemanna servicedesk (08:00 - 16:40); ta emot användare, svara på inkommande telefonsamtal och mail
- Hantera inkommande ärenden i vårt ärendehanteringssystem
- Felsökning av både hård- och mjukvara
- Agera dispatch och skicka ärenden till rätt grupp
- Utskick av beställda programvaror
- Lägga till/ta bort olika typer ut av behörigheter
- Administrera användarkonton
För att kunna utföra uppdraget ser vi att den sökande har följande teknisk och överskådlig kompetens inom nedan områden:
- För att kunna utföra uppdraget ser vi att den sökande har följande teknisk och överskådlig kompetens inom nedan områden:
- Windows 10
- Ärendehanteringssystem
- Mobilsync (MDM)
- Microsoft Office 2016
- Active directory
- Microsoft Exchange
- Skype for business
- IT- infrastruktur, nätverk
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning kommer att krävas med anledning av att personen kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Gymnasial utbildning
- MTA certifiering
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av Exchange och Skype administration
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av AD administration
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta i 1st line/IT-servicedesk de senaste 5 åren
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av Mobileiron
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Arbetslivserfarenhet minst 1 år av ITSM verktyget Easit
- Arbetslivserfarenhet minst 1 år av att dokumentera kunskapsartiklar
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström