OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi växer och behöver förstärka vår Servicedesk med en kompetent och engagerad supporttekniker!
Om rollen:
Du tar tillsammans med kollegorna på Servicedesk ansvar i att hjälpa våra kunders supportärenden till en rad olika tjänster och tekniker. Servicedesk präglas av kundfokus och en otrolig serviceanda. Det finns inga utmaningar som är för stora för att vi ska ge vårt yttersta. Det finns inga problem som inte går att lösa. Det är kunden vår supportorganisation brinner för.
Du är en lagspelare och ser alltid till verksamhetens bästa i stort och smått, samtidigt som du tar eget initiativ till din egen utveckling. Vi ser gärna att du sedan tidigare har arbetat med support av komplexa miljöer samt har erfarenhet av ITIL processer och ärendehantering.
För att lyckas i rollen bör du ha:
Goda kunskaper kring nätverk och säkerhet generellt
Grundläggande kunskap kring klient operativsystem och applikationer
Grundläggande kunskap om operativsystem som Windows Server 2008/2012/2016 och Linux
Grundläggande förståelse för applikationer som Exchange, MS SQL
Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både i svenska samt engelska
Meriterande är om du:
Är CCNA utbildad eller likvärdig och kanske även certifierad
Varit delaktig i att ta fram processer och rutiner
Arbetat med eller i en ISO certifierad organisation
Har erfarenhet av tjänsteutveckling och tjänsteinförande
Vårt erbjudande till dig:
Hos oss är arbetet flexibelt och det är alltid nära till beslut. Arbetsplatsen präglas av gemenskap, engagemang, kompetens, kvalité och omtanke. För oss är det viktigt att alla medarbetare trivs och har balans i livet vi arbetar därför väldigt flexibelt och anpassat till medarbetarnas förutsättningar. I vårt team omges du av drivna och prestigelösa kollegor som tillsammans hittar den bästa lösningen för kunden, genom att ständigt utvecklas och utmana oss själva att bli bättre.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Sanna Åhström, Rekryterare, på 073-271 19 33 eller sanna.ahstrom@it-total.se
Ansök och bli en av oss:
Vi kommer att intervjua löpande så skicka din ansökan redan idag!
Kort om oss:
IT-Total grundades 2011 av Fredrik Franzén, Christer Alm, Peter Wallin, Stefan Borg och Lennart Pedersen med ett tydligt mål att vara det bästa företaget för såväl kunder som medarbetare. Sedan start har vi representerat något nytt genom att vara nytänkande, kundfokuserade och framtidsinriktade. Vår affärsidé är att leverera säker och hållbar IT-infrastruktur och det gör vi med ett stort engagemang, hög kvalité, kompetens och omtanke. Det spelar ingen roll om våra kunder behöver en lokal lösning, en hybridlösning, en molntjänst eller en komplett IT-drift. Tillsammans med dem skapar vi en säker och hållbar IT-infrastruktur i världsklass. Vi bryr oss. Jättemycket.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jemina Asp
073-522 70 81