Supporttekniker till Jordbruksverket

Supporttekniker till Jordbruksverket

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi duktiga och engagerade supporttekniker till Jordbruksverket här i centrala Jönköping. Uppdraget är på heltid, med omgående start. Initialt pågår uppdraget till sista juni 2025, med goda möjligheter till förlängning.

Intervjuer och urval sker löpande, så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Servicedesk på utvecklings- och digitaliseringsavdelningen söker resursförstärkning inom Servicedesk på Jordbruksverket där arbetet omfattar lösning av första linjens supportärenden. Du arbetar med användarsupport och felsökning inom områden som PC, mobiltelefoni, MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, MS Active Directory, skrivare och konferensutrustning.

Du verkar för ett gott samarbete mellan Servicedesk och övriga delar inom UD-avdelningen samt andra avdelningar eller underleverantörer till Jordbruksverket. I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:

• Se till att IT-utrustning fungerar
• Tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chat mot användare avseende hård- och mjukvara
• Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
• Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.


Vem är du?
Vi ser att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller likvärdig IT-utbildning och minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt två års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Du har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet. Vidare har du grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt samt kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk). För tjänsten är det meriterande om du har:

• Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet Marval
• ITIL-kompetens
• 2år eller mer erfarenhet av uppdrag inom samma roll
• Erfarenhet av att arbeta som supporttekniker i offentlig sektor med över 500 användare

Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att vara behjälplig och vill ge kunden en bra kundupplevelse. Du brinner för att förbättra och leverera service i toppklass. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier. Du talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.

Om verksamheten
Poolia erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson

Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld

Jane Carlsson
036- 17 32 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Jönköping AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2024
  • Ansök senast: 17 november 2024

Besöksadress

Norra Strandgatan 4, Jönköping
None

Postadress

Norra Strandgatan 4
Jönköping, 55320

Liknande jobb


19 december 2024

Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

19 december 2024