Supporttekniker till Juridiska institutionen

Arbetsbeskrivning

Juridiska institutionen ingår i juridiska fakulteten, som utgör ett av Lunds universitets verksamhetsområden. Fakulteten har en integrerad fakultets- och institutionsadministration. Vid fakulteten verkar ett 120-tal anställda, ca 2000 studenter inom utbildningen på grund- och avancerad nivå samt ett 30-tal doktorander. Mer information om fakulteten finns på vår hemsida www.jur.lu.se.


Arbetsuppgifter:

Arbetsuppgifterna innebär huvudsakligen att ge teknisk support åt våra anställda och studenter.

I rollen som supporttekniker arbetar du med att besvara supportärenden via telefon och fakultetens ärendehanteringssystem. Dina arbetsuppgifter innfattar allt som har med tekniks support att göra, till exempel ny- och ominstallation av hård- och mjukvara på PC samt kringutrustning, klientsupport på våra Windows klienter, klientsupport på våra mobiltelefoner och SmartPhones, felsökning av hårdvara och mjukvara, felsökning av nätverk och VPN, mjukvarudistribution, installation/konfiguration utav diverse programvaror och installation/konfiguration utav tillbehör kopplade till PC:n/användaren.

Viss systemadministration ingår också.

Önskvärda kvalifikationer:

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av teknisk support och har utbildning inom IT på gymnasienivå eller motsvarande. Att du har goda kunskaper inom PC hårdvara, skrivare samt tillbehör är ett krav. Du måste också vara van vid att arbeta i Windowsmiljö, Microsoft Office och Citrix. Utöver detta är goda tekniska kunskaper om Windows XP, Windows 8, MS Office, MAC, mobiltelefoner, trådlösa nätverk, LAN och andra tillbehör och ärendehanteringssystem en förutsättning för att klara av arbetsuppgifterna. Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av systemcenter och då specifikt configuration manager.

Som person är du serviceinriktad och har ett gott bemötande eftersom arbetsuppgifterna i många fall innebär service till användarna. Arbetsuppgifterna utför du ofta i samarbete med andra vilket betyder att du måste ha en god samarbetsförmåga. Eftersom vissa perioder är väldigt arbetsintensiva krävs en hög arbetskapacitet, liksom stresstålighet och ett strukturerat arbetssätt. Kommunikation med användare och leverenatörer sker både på svenska och engelska, ibland muntligen och ibland skriftligen. Därför är det viktigt att du har goda kunskaper i såväl det svenska som det engelska språket.

Ví lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lunds Universitet LUND
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • provanställning
  • Publicerat: 21 januari 2014

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024