Supporttekniker till Kinnarps

Supporttekniker till Kinnarps

Arbetsbeskrivning

Vi behöver nu utöka vår IT-drift med ytterligare en supporttekniker. Har du ett genuint intresse för teknik och IT? Trivs du dessutom i en roll där du har många kontakter och får jobba med service? I denna tjänst får du stora utvecklingsmöjligheter samtidigt som du får vara med och forma morgondagens Kinnarps!

Om uppdraget och arbetsplatsen
Tillsammans med en kollega ansvarar du för att bemanna vår first line support. Ni tar emot inkommande ärenden, främst från interna kontakter och kunder inom koncernen, men även från externa leverantörer. En del av uppdraget går ut på att fördela ärenden till andra kollegor inom IT. Övrig tid ägnar du åt att serva interna användare med diverse ärenden kopplat till hårdvara, telefoni och skrivare. Du kommer även få möjlighet att arbeta med mer tidskrävande och komplexa ärenden samt vara involverad i migreringsprojekt.

I rollen som supporttekniker hos Kinnarps blir du en del av ett kompetent och välfungerande team där man generöst delar med sig av sin kunskap. Med ett gemensamt lösningsfokus och en självklar servicekänsla ansvarar avdelningen bland annat för drift, planering av tillgänglighet, dokumentation, processförbättringar, kontinuitetsplanering samt säkerhetsarbete på de system som levereras. Teamet hjälper även till att utveckla affärsverksamheten genom att aktivt delta i utvecklingen av Kinnarps IT-system.

Du utgår från vårt huvudkontor i Kinnarp där du även har dina avdelningskollegor och din närmsta chef. Resor kan förekomma i tjänsten och då främst inrikes, men i enstaka fall även utomlands.



Vem är du?
Det kan vara en fördel om du har erfarenhet av liknande uppdrag och/eller utbildning inom IT, men detta är inget krav. Du behöver däremot ha en grundläggande IT-förståelse. Detta innebär bland annat att du har bra koll på uppbyggnaden av såväl dator som operativsystem. Du har dessutom ett intresse och engagemang samt en vilja att utvecklas inom IT och teknik. Då tjänsten innebär många kontakter och krav på både trevlig och tydlig kommunikation så behöver du goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift. B-körkort är också ett krav.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lämpa dig för detta uppdrag behöver du vara en social och lösningsorienterad person som agerar ansvarsfullt och serviceinriktat. Du trivs med en mix av självständigt arbete och samverkan med andra.

Låter detta intressant?
I den här rekryteringen samarbetar Kinnarps med Experis och du blir anställd hos Kinnarps. Vid frågor eller funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via elin.frossling@jeffersonwells.se eller 0500-38 14 37. Vi hanterar urval och intervjuer löpande, så sök tjänsten redan idag.

Sista ansökningsdag är 27 maj.



Om Kinnarps
Vi älskar känslan av ett väl utfört jobb. Stoltheten över vad som åstadkommits. Stunden då du är nöjd och uppfylld; en hjälte för ett kort ögonblick. Den känslan strävar vi efter varje dag. Men vi drivs inte bara av resultat. Vi tror på delaktighet, att engagera sig i samhället. Att vara en del av något större och aktivt vara med och bidra med något gott.

Kinnarps grundades 1942 av Jarl och Evy Andersson och är än i dag ett helägt familjeföretag. Kinnarps är en av Europas största leverantörer av arbetsplatsinredningar och driver försäljning i ca 40 länder. På Kinnarps respekterar och värdesätter vi människors olikheter. Vi strävar efter mångfald, där våra medarbetares olikheter berikar vår verksamhet. Kinnarps erbjuder inredningslösningar för kontor, skola och vård/omsorg. Hög kvalitet och låg miljöpåverkan kännetecknar hela värdekedjan, från råmaterial till färdiga arbetsplatslösningar. Läs mer om oss här.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kinnarps AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 april 2024
  • Ansök senast: 27 maj 2024

Postadress

None
., .

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024