OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med frågor som berör alla medborgare? Är du intresserad av upphandling och/eller konkurrens? Vill du utvecklas i en stimulerande och trevlig arbetsmiljö och arbeta med omväxlande och komplexa frågor? Då är Konkurrensverket någonting för dig.
Om enheten för kommunikation och it
Vi söker en serviceinriktad supporttekniker till it-funktionen på enheten för kommunikation och it.
På vår enhet får du 21 trevliga och engagerade kollegor. Vi tar emot och utreder inkomna tips och förfrågningar, ansvarar för omvärldsbevakning, dataanalys, it-forensik och open source intelligence (OSINT), arbetar med extern och intern kommunikation och ser till så att den digitala arbetsmiljön på Konkurrensverket fungerar bra. Vi arbetar i trevliga och nyrenoverade lokaler vid Skanstull i Stockholm.
It-funktionen, som består av fem personer, ger support och stöd till samtliga medarbetare på Konkurrensverket och ansvarar för utveckling, drift och underhåll av Konkurrensverkets it-miljö. Vi är en liten grupp med ett nära samarbete och som tycker om att lösa tekniska problem.
Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker hos oss kommer du att:
- ge support i it-frågor till våra medarbetare
- felsöka och lösa problem i applikationer, hårdvara och nätverk
- hantera konton i Active Directory och andra webbaserade tjänster
- installera och underhålla datorer och applikationer
- hantera telefoner och abonnemang
- stödja och hjälpa medarbetare med AV-utrustning vid konferenser och utrustning för ljud och bild i digitala möten.
Kvalifikationer
Vi söker en supporttekniker som gillar att lösa problem. För att kunna ge så bra service som möjligt vill vi att du kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt, och att du trivs riktigt bra i samarbete med andra.
Ibland är det högt tryck på supporten och därför är det viktigt att du kan hantera en arbetstopp med många frågor samtidigt. Ofta kommer supportfrågorna dessutom in med kort varsel, och därför vill vi att du har en förmåga att snabbt sätta dig in i problem och uppdrag. Det innebär också att du behöver kunna ta egna initiativ och arbeta självständigt.
För att passa till tjänsten har du:
- en avslutad gymnasieutbildning med it-inriktning eller eftergymnasial utbildning med it-inriktning, till exempel på yrkeshögskola
- goda kunskaper i Microsoft Windows 10
- erfarenhet av Microsoft Active Directory
- god förmåga att självständigt genomföra felsökning i både mjuk- och hårdvara
- förmåga att på ett enkelt och begripligt sätt uttrycka dig i tal och skrift på svenska
- ett stort teknikintresse
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av liknande arbete
- arbetat med Microsoft servermiljö, nätverkskommunikation och hantering av telefoner och telefoni
- hållit grundläggande utbildningar i Office-paketet eller andra liknande program
Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid. Konkurrensverket tillämpar i normalfallet sex månaders provanställning. Tillträdesdatum efter överenskommelse.
Sista ansökningsdag
Låter det här som en spännande tjänst med ett uppdrag och en profil som passar dig? Då är du välkommen med din ansökan senast den 29 november! Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev samt utbildningsbevis.
Kontakt
Om du vill veta mer om tjänsten och hur det är att arbeta på Konkurrensverket är du varmt välkommen att ta kontakt med Erika Svärdh, enhetschef för kommunikation och it, 08-700 15 60, erika.svardh@kkv.se eller Kajsa Palmqvist, HR-partner. Fackliga företrädare är Emelie Buss Augustsson (Saco) och Åsa Lövström (ST). Samtliga nås på 08-700 16 00.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss och om vårt erbjudande på www.konkurrensverket.se.
Inför rekryteringsarbetet har Konkurrensverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.