OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du tillgänglig omgående och har erfarenhet inom IT-support? Då är det dig vi söker! Till ett kortare uppdrag hos vår kund i Helsingborg söker vi nu en supporttekniker med några års erfarenhet av att arbeta i en servicedesk.
Uppdraget är 3 månader långt och startar omgående.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team med andra supporttekniker där du kommer arbeta onsite hos kunden och ge support både på plats och genom att koppla upp dig remote. Du kommer att arbeta i en windowsmiljö och hantera ärenden i servicenow.
Din primära arbetsuppgift är att stötta kundens partners och användare i IT-relaterade ärenden via telefon, mail och onsite-support. I rollen fokuserar du på att ge service och på ett effektivt och kvalitetsmässigt sätt leverera IT-tjänster i syfte att skapa bästa möjliga kundupplevelse.
Din profil och kvalifikationen
Du behöver ha en grundläggande förståelse för IT och minst 2 års erfarenhet av att arbete i en servicedesk där du har arbetat inom följande områden:
- Windows OS
- Microsoft Office - Office 365
- Administration av Active directory
- Administration av Microsoft Exchange
- ServiceNow
- MacOS
- Infrastruktur och nätverk
- Linux
Som person är du lätt att ha att göra med och har känsla för service. Du är kommunikativ och social samt har ett stort intresse för problemlösning inom IT.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med över 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hanna Ström på telefon 0734-159385 eller hanna.strom@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229