OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.
Gillar du teknik? Är du den som löser familjens tekniska bekymmer? Hos vår kund får du möjlighet att komma till ett arbete fyllt med engagemang och glädje. Läs mer om tjänsten som Supporttekniker och ansök redan idag!
Företaget är ett av Sveriges största och ledande webbhotell. De levererar hosting och domännamn till internetsverige. Nu behöver företaget utöka sin personalstyrka med ytterligare lagspelare till kontoret i Kramfors. Företaget är måna om sin personal och arbetar aktivt för att gruppen ska trivas med varandra. Personalen har tillgång till bekvämligheter och andra fördelaktiga förmåner som ska underlätta och göra arbetsdagen till den bästa.
Vi söker en person med mycket framåtanda som alltid gör sitt bästa och brinner för webb, teknik samt att ge fantastisk service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att dagligen hjälpa kunder via telefon, e-post eller chattforum med diverse ärenden kopplade till företagets tjänster. På företaget arbetar samtliga i supportteamet med en stor variation av ärenden och frågor. Du kan förvänta dig ett omväxlande arbete med kunden i centrum. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära att:
• Ta emot inkommande samtal
• Besvara mail från kunder
• Ge råd och tipsa kunder om företagets tjänster
Vi söker dig som alltid prioriterar nöjda kunder, du har viljan att ge den bästa servicen som möjligt. Som person är du en social lagspelare som sprider positiv energi omkring dig. Du har förmågan att prioritera vad som behöver göras först och tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir genomförda. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från kundtjänst, supportroller eller försäljning. Utöver detta är du van vid att jobba i olika digitala verktyg som tex WordPress, Joomla, WooCommerce med flera.
För att lyckas i rollen som supporttekniker krävs vidare:
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Goda datakunskaper (WordPress)
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som supporttekniker. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17