Supporttekniker till kund i centrala Göteborg

Supporttekniker till kund i centrala Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en konsult till ett spännande uppdrag hos vår kund i centrala Göteborg. Här söker vi dig med minst 6 månaders tidigare erfarenhet från Servicedesk/1st line-support som vill fortsätta din utveckling inom IT. Här kommer du som är serviceinriktad, har en vana av att ge support över telefon, älskar felsökning och som har ett stort IT-intresse trivas! 





Arbetsuppgifter

Hos vår kund kommer du arbeta med första linjens support och ta emot ärenden över telefon. Du kommer ta emot, registrera, kategorisera, eskalera och lösa ärenden som kommer in till kundens användarstöd inom IT och telefoni. Du kommer även tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara samt behörigheter. Det är viktigt att du är kommunikativ och alltid strävar efter att ge användaren bästa möjliga bemötande. 

Vi erbjuder dig


• En chans att utvecklas inom IT
• En engagerad konsultchef som stöttar dig i din karriär
• En familjär stämning och gemensamma aktiviteter med dina Nexer-kollegor
• Tillsvidareanställning med fast månadslön och goda förmåner

Vi söker dig som 


• Har en gymnasieutbildning inom IT eller likvärdig utbildning
• Har minst 6 månaders erfarenhet från arbete i servicedesk 
• Har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk samt informationssäkerhet
• Har dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office
• Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Dina personliga egenskaper väger tungt och en Nexer Infrastructure-konsult kännetecknas av en prestigelös attityd där du ställer upp för dina kollegor. Att bidra till en bra stämning på arbetsplatsen är viktigt för dig. Du tar snabbt till dig ny information och är inte rädd för att ta egna initiativ när du ser att det behövs. Vidare tror vi att du är nyfiken och vill alltid lära dig mer och ser därför behovet av att göra saker innan det faktiskt brinner i knutarna. 



Om Nexer

Nexer, tidigare Sigma IT, har ambitionen att bli framtidens techbolag. Vi är ett familjeägt och värderingsstyrt företag med ett stort samhällsengagemang, bland annat genom Pink Programming, Star for Life, Mitt Liv och Kodcentrum. Vi leder förändring och strävar hela tiden efter att hitta innovativa och kreativa lösningar för våra kunder och samhället i stort.

På Nexer värdesätter vi kompetensutveckling och erbjuder kurser via Nexer Academy och Pluralsight och ger certifieringsbonusar samt anordnar inspirationsföreläsningar och Meetups. Vår vision Put your heart in it and make it happen genomsyrar hela verksamheten och våra anställda är vår viktigaste nyckel till framgång. Nexer är en del av Danir-koncernen och har över 1 600 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i nio länder och på fler än 20 orter i Sverige och har två gånger utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien.

https://nexergroup.com/about-us/our-business-areas/infrastructure/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexer AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 oktober 2022
  • Ansök senast: 24 november 2022

Postadress

Lindholmspiren 9
GÖTEBORG, 41756

Liknande jobb


1 november 2024

1 november 2024

IT-Supporter

1 november 2024

Senior IT Supporttekniker – Solna

Senior IT Supporttekniker – Solna

1 november 2024