OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kunden växer och det gör även behovet av support inom IT. Dom bygger ut sin IT-servicedesk för att anpassa sig efter fler och nya behov. Vi söker därför en supporttekniker med stort fokus på servicekänsla med erfarenhet av att arbeta i en IT-servicedesk.
ARBERTSUPPGIFTER
- Bemanna servicedesk (08:00 - 16:40); ta emot användare, svara på inkommande telefonsamtal och mail
- Hantera inkommande ärenden i vårt ärendehanteringssystem
- Felsökning av både hård- och mjukvara
- Agera dispatch och skicka ärenden till rätt grupp
- Utskick av beställda programvaror
- Lägga till/ta bort olika typer ut av behörigheter
- Administrera användarkonton
För att kunna utföra uppdraget ser vi att den sökande har följande teknisk och överskådlig kompetens inom nedan områden:
- Windows 10
- Ärendehanteringssystem
- Mobilsync (MDM)
- Microsoft Office 2016
- Active directory
- Microsoft Exchange
- Skype for business
- IT- infrastruktur, nätverk
VI SÖKER DIG SOM:
- Har minst 2 års erfarenhet av att arbeta i 1st line/IT-servicedesk de senaste 5 åren
- Kan behärska svenska språket flytande i tal och skrift
- Är certifierad inom ITIL
- Arbetslivserfarenhet av att dokumentera kunskapsartiklar
- Arbetslivserfarenhet som tekniker inom datakom och/eller infrastruktur
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet för denna roll. Uppdraget kräver stor social kompetens, stresstålighet och servicekänsla.
INFORMATION
Plats: Sundbyberg
Start: September
Befattning: Heltid 100%
Lön: Enligt överenskommelse
LÅTER DET INTRESSANT?
Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”.
Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se
Vi ser fram emot din ansökan!