OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta med teknisk support eller motsvarande och är nyfiken på att ta dig an en ny utmaning? Vill du bli en del av en kommunal enhet och supportera användare med deras mjukvara? Är du kommunikativ och trivs i en roll där du får arbeta över flera kontaktytor? Då är detta tjänsten för dig!
Om tjänsten
Perido söker en supporttekniker för ett uppdrag hos vår kund, en aktör inom offentlig sektor med placering i Borås.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker kommer du:
· Ta emot inkomna ärenden via telefon och mail
· Registrera ärenden i ärendehanteringssystem
· Supportera användare gällande felavhjälpning, installationer och besvara frågor gällande funktioner i programvara.
Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av Windows, Microsoft Office och Active Directory samt att du gillar utmaningar i arbetet.
Dina egenskaper
Vi söker dig som är lösningsorienterad, serviceminded och trivs i en roll där du får arbeta över flera kontaktytor och dela med dig av din tekniska kunskap. För att passa i rollen ser vi även att du är strukturerad, kommunikativ och kan förmedla information på ett tydligt och pedagogiskt sätt – med förståelse för att många av användarna inte har samma tekniska kompetens som du själv.
Är det just dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
· Gymnasial utbildning inom aktuellt område
· Minst 1 års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter
· Goda kunskaper i Windows, Microsoft Office och Active Directory
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2020-12-31. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31673 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.