OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido söker en supporttekniker för ett uppdrag hos vår kund, en av Sveriges största – och i vårt tycke trevligaste – affärsjuridiska advokatbyråer. Dom erbjuder en varierande tjänst på en modern byrå med ambitionen att ständigt utveckla varumärket för att vara det mest intressanta i branschen. I gengäld hoppas vi att du vill bidra till ett stabilt och leveranssäkert team, med rak kommunikation och glimten i ögat. Kontoret som du kommer att arbeta på finner du centralt i Stockholm.
I rollen som supporttekniker på advokatbyrån kommer du att ge löpande support till kundens cirka 400 anställda via telefon på plats, via email och fjärrstyrning. Du kommer att arbeta i företagets first-linesupport och hantera de samtal och ärenden som kommer in. Du kommer även få möjligheten att hantera ärenden som tar sig vidare till företagets second-linesupport och vara med i olika utvecklingsprojekt. För rätt person är detta en varierande och bred roll som erbjuder stor utvecklingspotential.
Vi ser att du är en noggrann och strukturerad person som är kommunikativ och trivs med alla former av sociala möten, allt från ett telefonsamtal till ett möte face-to-face. Du gillar att lära dig nya saker inom IT-området och skulle beskriva dig själv som en lösningsorienterad person. Du trivs bra med arbete i grupp likväl som du är självständig och kan utföra ett väl genomfört arbete på egen hand. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Viss beredskap utanför kontorstid med förmånlig kompensation ingår i tjänsten.
Kravprofil
• Gymnasial utbildning inom IT
• Ett brinnande intresse för IT och dess utveckling
• Goda kunskaper i MS-Officepaketet
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
• Någon erfarenhet som supporttekniker eller liknande
• Relevant eftergymnasial utbildning inom IT/Data/Nätverk
• Arbete i Active Directory
• Arbete med paketering av programutskick
• Telefon/Videokonferenssystem
• Windows
• Office 2016/365
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde snarast möjligt.
Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 14602MT i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer
14602MT
Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se
Sökord: first-linesupport , second-linesupport , utvecklingsprojekt , supporttekniker , ärendehantering
Har du ett brinnande IT-intresse och gillar att hjälpa andra? Vill du arbeta med IT-relaterade frågor i en spännande och dynamisk miljö? Läs vidare, det här kan vara tjänsten för dig.
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.