OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo att ta nästa kliv i din IT-karriär? Vill du jobba för en ledande streamingtjänst inom musikbranschen där du ständigt utvecklas tillsammans med dina kollegor? Då har du hittat rätt!
Till detta uppdrag i Stockholm söker vi dig som har tidigare erfarenhet av arbete på helpdesk och vill vara del av en stor tillväxtresa. Du kommer få möjlighet att arbeta på en global skala tillsammans med kollegor i framkant av IT-support för att säkerställa en kvalitativ support.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper.
Arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker ansvarar du för att stötta den interna IT-avdelningen i linje med företagets tillväxt på en global skala där det primärt används Appleenheter med en blandning av Windows- och Linux bärbara datorer samt olika mobila enheter. Ett brett utbud av SaaS-lösningar, som ständigt utvecklas, hjälper din produktivitet vilket gör att du ständigt ligger i framkant när det kommer till att stötta användarnas IT-behov.
Du kommer vara representativ i ett flertal supportkanaler som går ut mot kollegor globalt där du samarbetar med olika team för att kontinuerligt uppdatera supportdokument och ta initiativ för att förbättra den generella IT-supporten.
Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i tjänsten som supporttekniker bör du ha följande kunskaper:
- Erfarenhet av Apple och Google
- Kunskap inom JIRA och Terminal
- 1-2 års erfarenhet av helpdesk
- Erfarenhet av lösningar för klient- och programvarudistribution
- Kunskap inom Windows och macOS baserade system
- Flytande svenska och engelska - i både tal och skrift
Vi ser gärna att du som person är ansvarsfull och beständig i ditt arbete då du kontinuerligt kommer arbeta inom nya tekniska områden. I rollen är det viktigt att du är en lagspelare och kan samarbeta med kollegor samtidigt som du kan arbeta självständigt.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Adis Redzic på tfn: 0734-159372 eller adis.redzic@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229