OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du börja jobba i ett härligt gäng som hanterar alla typer av supportärenden? Alltifrån support av mer teknisk men även enklare användarsupport. Har du ett tekniskt intresse och ser värdet i att arbeta på en arbetsplats där du gör samhällsnytta? Då ska du läsa vidare!
Om tjänsten
I rollen som Supporttekniker för du dialogen tillsammans med våra etablerade partners samt i direkt kontakt med kunden. Vi vill att du ska ha ett enormt driv och att du brinner för att hjälpa kunder med användning av larm. I denna roll kommer du att agera som second/thirdline-support mot våra partners, utan någon direkt kontakt med slutanvändarna av produkterna.
Du deltar i den dagliga operativa supportverksamheten; tar emot frågor och felrapporter, koordinerar rutiner för hjälp och felavhjälpning, sprider information om status och säkerställer att lösningen accepteras av kunden. Du följer upp ärenden som skickats vidare till våra partners och interna avdelningar. Rapportering av fel och förbättringsförslag från kunder är en del av dina arbetsuppgifter. Att kunna representera teknisk support internt såväl som externt är mycket viktigt för vårt företag. Du kommer att ingå i supportgruppen som består av 3-4 personer samt att kontakt sker med andra supportavdelningar i andra länder.
Andra arbetsuppgifter är:
* Kontinuerligt arbeta med att utveckla och förbättra interna rutiner och hålla vår informationsdatabas uppdaterad.
* Delta i planering inför arbeten som medför systemstörningar och skicka information till berörda kunder
* Kontinuerligt dela teknisk kompetens med övriga medlemmar av supportgruppen.
* Föreslå och införa förbättringar av verktyg och processer för att förbättra vår tekniska support.
Vad letar vi efter hos dig?
Du har servicekänslan i ditt DNA och tycker om att hantera människor i ditt arbete. Du är flytande på både svenska och engelska i tal och skrift då ditt dagliga arbete består av nära dialog med externa kunder. Du behärskar arbete med PC, MS Officepaketet och ärendehanterings-system. Det värdesätts om du har en pedagogisk förmåga att hjälpa och utbilda kunden. Vi söker dig som är en lagspelare med ett stort personligt engagemang. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och att den sökande passar in i vår befintliga supportgrupp. Det är meriterande om du har jobbat med trygghetslarm eller mobila larm i ditt tidigare jobb men inte ett krav.
Våra produkter kommunicerar med följande tekniker: IP, Wifi, GSM, 4G, USB och Bluetooth. Det är meriterande om du har erfarenhet från någon eller flera av dessa tekniker.
Du kan lyssna på kund och förstå vad de vill ha, samt har en förmåga att sätta dig in i kundens produktupplevelse och kunna förutse vad som är viktigt för att möta det efterfrågade behovet hos kunden.
Vad kan Legrand Care erbjuda dig?
Hos oss kommer du vara del av en platt och familjär organisation som består av 30 medarbetare i Löddeköpinge. Vi ser oss själva som det lilla bolaget i en stor koncern som arbetar i en internationell miljö. Du kommer in i ett intressant skede där du får möjlighet att påverka din vardag. Vi erbjuder generös friskvård, förmånligt pensionsavtal och möjlighet till flexibla arbetstider.
I denna rekrytering arbetar vi med Experis, en del av Manpowergroup. Om du har frågor angående tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Luka Jovovic, luka.jovovic@se.experis.com.
Varmt välkommen med din ansökan