Supporttekniker till LKDATA Kundservice

Arbetsbeskrivning

Leanlink är Linköpings kommunala utförare vilket innebär att vi arbetar med verksamheter som är eller kan vara konkurrensutsatta. Leanlink har ca 2500 medarbetare och erbjuder tjänster inom stöd, omsorg, IT, kost, restaurang och service. Hos oss kan du jobba inom en mängd olika yrkesområden, det finns över 100 yrkesroller att välja mellan och vi söker ständigt efter nya medarbetare.

Leanlink har ett brett spann av verksamheter med olika inriktningar och målgrupper. Även om det dagliga arbetet skiljer sig åt arbetar vi alla utifrån en gemensam grund där våra kärnvärden lojalitet, empati, ansvar och närhet är viktiga ledord. Att samverka är en naturlig del i vårt arbete liksom att vara drivande när det gäller utveckling och förbättringsarbete. Ett arbete där du som medarbetare är otroligt viktig.

Om du vill vara med och påverka människors liv i vardagen och ha ett meningsfullt arbete så är chansen stor att du kommer trivas hos oss på Leanlink. Här finns även goda möjligheter för kompetensutveckling och breda karriärsvägar inom organisationen.



Om arbetsplatsen
LKDATA ingår i Leanlink, en utförarorganisation inom Linköpings Kommun.

Leanlink omfattar ca 2 100 anställda och en omsättning om ca 1 200 mkr/år. Affärsområdet LKDATA omfattar ca 80 anställda och omsätter ca 110 MSEK.

LKDATAs affärsidé är att stödja och utveckla våra kunders verksamhet genom att kombinera kunskap om informationsteknologi och kunskap om kommunal verksamhet. Med hög kompetens hos våra medarbetare samt unik kunskap om kommunens verksamhet, kan vi se till att våra kunder kan koncentrera resurserna på sin kärnverksamhet. 

Arbetsbeskrivning
LKDATAs kundservice är en växande verksamhet och vi behöver därför hitta nya medarbetare. Vi söker Dig som vill ge service och support i en modern och offensiv IT-miljö.

Arbetet innebär IT- support i vår Kundservice (Servicedesk 1st line och 2nd line). I Kundservice arbetar Du även med uppföljning och analys av ärenden, dokumentation och framtagning av rutiner, samt förvaltning och utveckling av kundnära och interna stödtjänster. Vi är ett team som jobbar nära tillsammans och där varje medarbetares bidrag till gruppen är viktigt.

Kvalifikationer
Vi söker Dig som är serviceinriktad med förmåga och vilja att snabbt sätta Dig in i kundens situation/verksamhet. Du har erfarenhet av support i komplexa IT-miljöer och tar ansvar för din uppgift, ser sammanhang och prioriterar rätt frågor.

Vi vill att Du som söker har förmåga att hitta lösningar som hjälper LKDATAs kunder att kunna utföra sina IT-relaterade arbetsuppgifter. Du har därför en väl utvecklad kommunikativ och analytisk förmåga, för att förstå kundens problem och för att göra Dig förstådd i så väl tal som skrift. Du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker när det händer mycket runt omkring.

Tjänsten ställer höga krav på ett strukturerat arbetssätt, flexibilitet och god samarbetsförmåga i en stark och positiv teamanda, så personliga dina egenskaper är viktiga. Dessutom ser vi att du bör ha följande formella kompetens:

- Du har utbildning på högskolenivå eller motsvarande kompetens.
- Du har dokumenterad kunskap inom Windows 7, Windows 8, Office och Citrix.
- Du har erfarenhet av kundsupport i en Servicedesk och användning av PC, Windows och Microsoft Office.
- Du har god erfarenhet av Service Management enligt ITIL.
- Du har erfarenhet av och kunskap om ärendehanteringssystem och kunskapsdatabas.
- Du har erfarenhet av systemadministration.

Vår vision är att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ.

För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.

I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

Kontaktpersoner på detta företaget

Gunilla Hult, verksamhetschef
013-263802
Ann Habbe, Kommunal
013-206956
Ingrid Gidlund, Verksamhetschef
013-263447, ingrid.gidlund@linkoping.se
Lisa Tällberg, Facklig repr FSA
013-208405, elisabeth.tallberg@linkoping.se
Albert De Haan, Facklig repr LSR
010-1037048, albert.de.haan@lio.se
Britt-Marie Sandström - Vision
013 20 78 51
Katarina Hellrin Verksamhetschef
013-263110
Elias Vardi Teamledare
013-206562
Joakim Söderlund SSR
013-207754
Christer Holmström Vision
013-206744

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun, Leanlink
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 6 april 2017

Besöksadress

Stadshuset
None

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024