Supporttekniker till Medicinsk Teknik Driftcenter

Supporttekniker till Medicinsk Teknik Driftcenter

Arbetsbeskrivning

Om du är en serviceinriktad lagspelare som är nyfiken på eller har erfarenhet av teknik och IT för sjukvården har vi en intressant tjänst att erbjuda dig!

"Det bästa med mitt arbete på Medicinsk Teknik Driftcenter (MTDC) är vårt team faktiskt bidrar till att vårdpersonalen får rätt förutsättningar för att utföra sitt arbete så smidigt som möjligt och att patienterna i slutändan får rätt hjälp.

Jag känner verkligen att jag gör skillnad och att mitt arbete är uppskattat." - Karin, Teamledare på MTDC

Arbetsbeskrivning
Verksamhetsområde Medicinsk teknik (MT) ger stöd i inköp, förvaltning, drift och underhåll av medicinteknisk utrustning och vårdsystem inom hälso- och sjukvården. Vi stödjer tekniskt avancerade verksamheter och levererar stöd och lösningar som skapar nytta och god vård för regionens invånare. MTDC är vår andra linje supportfunktion och vi behöver nu förstärka den grupperingen med ytterligare en person.

Arbetsuppgifterna består i en variation av ärendehantering, driftövervakning, FAQ-hantering, behörighetshantering och diverse andra administrativa uppgifter. Arbetet innebär mycket och täta kontakter med flera olika yrkesgrupper såsom personal i vården, våra tekniker och ingenjörer och till viss del även patienter. Arbetet utförs på plats och strukturerat via ärendehanteringssystem och telefon. Till din hjälp förutom kollegorna i teamet och övriga kollegor inom Medicinsk Teknik finns även ett brett utbud av IT-stöd och verktyg.

Vi lägger stor vikt vid introduktion och tar alltid fram en individuell introduktionsplan och ser till att du får den utbildning som behövs. Vi är en flexibel arbetsplats med ambitionen att det ska finnas en bra balans mellan arbete och privatliv. Tillsammans jobbar vi med ständiga förbättringar och hos oss finns goda möjligheter att utvecklas inom organisationen. Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning. Du har ett stort tekniskt intresse samt dokumenterad erfarenhet av tidigare arbete inom IT-support/helpdesk.

Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av följande:

- Medicinteknisk utrustning
- Medicinska IT-system
- Ramverk som Pm3 och ITIL

Personliga egenskaper
Till den här tjänsten söker vi dig som är strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har en stark servicekänsla med intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Din samarbetsförmåga är god och du trivs i ett högt tempo. Du är stabil och kan behålla lugn och arbeta metodiskt även under stressande förhållanden. Du är flexibel med förmåga att ställa om snabbt vid ändrade omständigheter. Det är lätt för dig att ta till dig nya uppgifter och arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas på din personliga lämplighet.

Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MT gemensamt
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024