OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att ge högklassig service och support och vill bidra till utvecklingen av supportprocessen inom medicinsk teknik? Vi söker nu en medarbetare till funktionen Medicinskt teknisk Driftcenter (MTDC) till enheten Medicinskt teknisk IT.
Arbetsuppgifter
Som medarbetare inom MTDC support kommer du att arbeta med support, användarstöd och administration för Region Östergötlands medicinsk tekniska produkter och tillhörande IT-system. Du ingår i ett team som tillsammans jobbar med att stödja vårdpersonal, patienter och medarbetare inom Medicinsk teknik i deras dagliga arbete och nyttjande av medicinsk tekniks utrustning och system. Arbetet innebär både att hantera inkommande samtal och att hantera ärenden i ärendehanteringssystem.
Teamet MTDC fungerar som MT-organisationens andra linje-support för medicinsk teknisk utrustning och är ett viktigt filter för ärenden. Det kan t.ex. handla om att guida användare rätt i användandet av utrustning, identifiera fel eller utföra konfigurationer eller inställningar. Ambitionen är att MTDC teamet ska lösa merparten av inkommande ärenden och fungera som spindeln i nätet för och bedöma ärenden som ska fördelas till specialister inom tredje linjen support vilka man samarbetar tätt med. Arbetstiden är förlagd till dagtid och placeringen är i lokaler på Universitetssjukhuset i Linköping.
Utbildning och erfarenhet
Du bör ha relevant utbildning och erfarenhet av medicinsk teknik. Arbetet kräver att man har förståelse för medicinsk teknik relaterade begrepp och att kunna sätta sig in i användarens eller patientens situation.
Det är meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom IT-området men inget krav.
Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift då alla manualer och vår supportdialog är på svenska och du bör även behärska engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då du bör har en god förmåga att samarbeta med övriga i teamet och organisationen för att lösa uppgifter. Du ser vikten i ett professionellt och trevligt bemötande och tycker om att ha kontakt med andra människor. Det är också en förutsättning att vara intresserad av supportarbete och gärna även medicinsk teknik, samt en vilja utveckla dina kunskaper inom användarsupport vilket innebär att du självständigt vill ta till dig ny kunskap och driva din egen kompetensutveckling.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.