Supporttekniker till multinationellt bolag i Norra Stockholm

Arbetsbeskrivning

Wise IT AB

Arbetsbeskrivning
I tjänsten som supporttekniker kommer dina arbetsuppgifter främst att vara att ge support och ta hand om mer avancerade ärenden via telefon, mail, ärendehanteringssystem samt fjärrstyrning. Arbetsuppgifterna kan även innefatta djupare felsökning, installation av program samt generella IT-problem. Med tiden kommer detta utvecklas och även innefatta ärenden av svårare karaktär och mer mot drift.

Vår kund är ett stort lag som finns på flera platser i världen vilket innebär att resor kan förekomma.

Utbildning/Erfarenhet
Arbetet som supporttekniker ställer krav på såväl hög serviceförmåga som tekniskt kunnande varför vi ser att du har grundläggande teknisk kunskap och minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Dina sociala förmågor är också viktiga då man har en hel del med seniora personer att göra.

Vi söker dig som har goda kunskaper om:

- Active Directory
- Windows 7
- Goda kunskaper inom Nätverk/kommunikation
- Virtuella Miljöer – främst VmWare
- Windows Server 2008 och/eller 2012
- Exchange
- Lync

Utveckla gärna dina kunskaper och erfarenheter inom detta i din ansökan,

Vidare är det meriterande med:

- Kunskaper inom Web och SQL server
- Certifiering inom Microsoft
- Körkort och relevant utbildning inom IT.

Den person vi söker är positiv, glad, serviceorienterad, ordningssam och har ett intresse av att lära dig nya saker - vidare är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och gillar att hjälpa användare.

Koncernspråk är svenska och engelska så det är viktigt att du är flytande i dessa språk.

Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du blir anställd av Wise IT och jobbar som konsult ute hos vår kund. Sista ansökningsdag är 7 januari 2014 och urval kommer ske löpande.

Vill du bli en av oss?
Då söker du tjänsten genom att trycka på knappen längst ner på sidan och följa anvisningarna.
Har du frågor angående denna tjänst kontakta gärna vår konsultchef Jon Persson på telefon 08 - 555 350 00.

Sökord: IT-support supporttekniker

Om oss
Wise IT AB (f.d. IT-Resurs) är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med ISO 9001:2008.
Läs mer om oss på: www.wiseit.se.

Wise IT - Rätt människor inom IT

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 13 januari 2014

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


5 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

5 november 2024

Supporttekniker sökes till Skolverket!

Supporttekniker sökes till Skolverket!

4 november 2024