OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppskattar du lite knepigare supportärenden? Älskar du teknik och gillar att arbeta när andra människor? Vill du arbeta i en spännande och intressant arbetsmiljö? Då ska du läsa vidare! Perido söker en person till en spännande statlig myndighet belägen i Kista. Som supporttekniker kommer du att lösa ärenden som kommer in via telefon, e-post och via webben. Det kommer att vara olika svårighetsgrad på problemen - en del uppgifter löser du på nolltid medan vissa kan ta en hel förmiddag att klura ut. Det som gör arbetet på denna arbetsplats lite speciellt är alla specifika program och system som används. Totalt sett inom myndigheten används tusentals olika applikationer. Det är naturligtvis inget krav att du ska kunna lösa alla applikationsspecifika problem men ambitionen är absolut att lösa så många ärenden som möjligt. Du kommer därmed få möjlighet att både testa och lära dig applikationer och system som definitivt kan sägas tillhöra teknikens framkant. IT-miljön består främst av Windows men även Linux och MAC. Myndigheten använder sig av vanliga administrativa program såsom MS Office och vanliga program från ex. Adobe. För e-post används MS Exchange. Kravprofil - Erfarenhet av arbete med helpdesk/IT-support - Goda kunskaper i Windows XP, Windows 7, Windows Server 2003 & 2008 - Grundläggande kunskaper i Linux - Goda kunskaper i Active Directory - Meriterande med kunskaper om TCP/IP, nätverk, Citrix och Terminal Server - Du uttrycker dig väldigt väl i tal och skrift även på engelska Du är en glad, social och serviceinriktad person som trivs i en miljö där du får hjälpa andra människor. Tycker du om tydlighet och raka rör så är det nog också ett plus.