Supporttekniker till myndighet i Göteborg

Supporttekniker till myndighet i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vill du vara en nyckelperson inom den dagliga driften av datorer, kringutrustning och mobiltelefoner? Har du en passion för teknik och erfarenhet av att inkommande hantera ärenden från första linjens support? Då kan detta vara jobbet för dig!

Omfattning: 100%
Start: så snart som möjligt
Längd: 12 månader, med möjlighet till förlängning.

Du blir anställd av oss på Dreamwork men kommer att arbeta ute hos myndigheten i Göteborg. Arbetstiden är förlagd till 07–16 eller 8–17.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Nedan följer exempel på arbetsuppgifter som kan ingå i tjänsten:
• Första linjens IT-support (telefonmottagning) avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter mm
• Ta emot, registrera, kategorisera, felsöka, eskalera och läsa ärenden s.k. incidenter som kommer in till myndighetens IT-support
• Myndigheten har som mål att hålla en hög tillgänglighet och att lösa ärenden vid första kontakt. Mer tidskrävande ärenden och komplexa problem eskaleras till andra linjens IT-support.


Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha:
• Dokumenterad IT-kunskap inom MS Windows och MS Office
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. Goda kunskaper i engelska i tal
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet, då det i tjänsten handlar om att ge IT-support
• Högskoleutbildning inom IT eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt två års arbetslivserfarenhet från liknande arbete som vi sammantaget bedömer som likvärdig
• Minst ett års IT-relaterad arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin alt. annan erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig inom kundservice och IT-support (Servicedesk-arbete)
• Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Ovanstående angivna krav bör tydligt framgå i ditt CV vid ansökan.
För att lyckas och trivas i rollen har du en god social kompetens och hög serviceanda gentemot användare. Du är driven och har ett seriöst intresse av IT och användarservice. Därtill ser vi att du har en god analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och presentera en lösning. Du bidrar till förbättring genom att komma med förlag, delar med dig och säkerställer kunskap.

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.



Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2024
  • Ansök senast: 22 april 2024

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


19 december 2024

Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

19 december 2024