Supporttekniker till myndighet i Jönköping

Supporttekniker till myndighet i Jönköping

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en nyckelperson inom den dagliga driften av datorer, kringutrustning och mobiltelefoner? Har du en passion för teknik och erfarenhet av att tillhandahålla första linjens support? Då kan detta vara jobbet för dig!

• Omfattning: 100%
• Start: omgående, men som senast 2024-05-20
• Längd: t.o.m. 2024-12-31, med möjlighet till förlängning.
Du blir anställd av oss på Dreamwork men kommer att arbeta ute hos myndigheten i Jönköping. Viss möjlighet till distansarbete finns i samråd med närmsta chef på plats.


Om tjänsten
I denna roll kommer du att tillhandahålla första linjens support. Du arbetar med användarsupport och felsökning inom områdena som PC, mobiltelefoni, MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, MS Active Directory, skrivare och konferensutrustning.

Du verkar för ett gott samarbete mellan Servicedesk och övriga delar inom avdelningen samt andra avdelningar och underleverantörer till myndigheten. Vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper.

Som supporttekniker tar du ansvar för att de uppgifter du tar till dig utförs och kommuniceras på ett professionellt sätt samt bidrar till ständig förbättring av verksamheten med kunden i fokus. Myndigheten arbetar i ärendehanteringssystemet Marval enligt ITIL.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att innefatta:
• Se till att IT-utrustning fungerar
• Tillhandahåller servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chatt mot användare avseende hård- och mjukvara
• Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
• Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha:
• Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt två års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
• Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologi Helpdesk)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
• Minst ett års erfarenhet av linjearbete (förvaltning) i en driftorganisation samt användarsupport
• Djup kompetens inom MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, skrivare och konferensutrustning.
Det är även meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet Marval
• ITIL-kompetens
• Mer än två års erfarenhet av uppdrag inom samma roll
• Erfarenhet av att arbeta som supporttekniker i offentlig sektor med över 500 användare.
Ovanstående angivna krav bör tydligt framgå i ditt CV vid ansökan. Vi kommer även att för denna tjänst efterfråga minst en referens som kan styrka de angivna kraven.

För att lyckas och trivas i rollen har du en god social kompetens och hög serviceanda gentemot användare. Du är driven och självgående samt har ett seriöst intresse av IT och användarservice. Därtill ser vi att du har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra i team.

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2024
  • Ansök senast: 20 maj 2024

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024