OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av arbete med support inom IT? Vill du fortsätta utveckla dina erfarenheter på en statlig myndighet? Här är din chans! Vi söker just nu supporttekniker (1st line) som ska hantera incidenter och beställningar hos en statlig myndighet inom el. Skicka in din ansökan redan nu då vi arbetar löpande med alla våra rekryteringsprocesser.
Sista ansökningsdag är 15/2-24.
OM TJÄNSTEN
Vår kund expanderar sin verksamhet, man rekryterar personal och bygger fler stationer och ledningar än någonsin förut. Nu behöver de avlastning till IT-supportfunktionen för att kunna ta sig an utmaningen. Därför behövs en supporttekniker (1st line) som kommer hantera incidenter och beställningar.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. Tjänsten är säkerhetsklassad och du kommer genomgå en säkerhetsprövning om du tar dig vidare i processen.
Rollen som Supporttekniker innebär primärt att ta emot och lösa incidenter och beställningar. I rollen ingår även installation av datorer, felsökning av både hård - och mjukvara samt utskick av datorer. Mer ingående kommer din arbetsuppgifter inkludera:
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Bemanna servicedesk (08:00 – 17:00); ta emot användare, svara på inkommande telefonsamtal och mail
* Hantera inkommande ärenden i företagets ärendehanteringssystem
* Säkerställa information och klassning, prioritet etc
* Lösa incidenter enligt SLA /OLA
* Eskalera till nivå 2 & nivå 3
* Uppdatera kunskapsdatabasen
* Felsökning av både hård- och mjukvara
* Agera dispatch och skicka ärenden till rätt grupp
* Utskick av beställda programvaror
* Lägga till/ta bort olika typer ut av behörigheter
* Administrera användarkonton
* Dokumentera lösningar/rutiner för kända fel i kunskapsdatabasen
* Utbildning och kunskapsöverföring
VI SÖKER DIG SOM
- Har utbildning inom IT eller minst 2 års arbetslivserfarenhet inom IT.
- Har minst 2 års arbetslivserfarenhet under de senaste 5 åren i rollen som IT-supporttekniker.
- Har god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska.
Det är meriterande om du har
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete inom ActiveDirectory, Azure Hybrid AD samt virtuella Vmware miljöer.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Stark känsla för service
- Har förmåga och vilja att ta till sig nya kunskaper
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
Övrig information:
- Start: Omgående, med hänsyn till säkerhetsprövning
- Omfattning: Heltid
- Placering: Stockholm, Sundbyberg
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231