OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett tekniskt sinne och är intresserad av att jobba som supporttekniker hos ett snabbväxande startupbolag?
Nimblr är under ständig utveckling och för rätt person finns det stora möjligheter att utvecklas.
Din nya tjänst
Nimblr utvecklar och säljer molnbaserade IT-säkerhetsutbildningar till företag och organisationer. Våra intuitiva lösningar bygger på samlad kunskap från Cyber security och edtech.
I ditt arbete hos oss kommer du vara ett av företagets viktigaste ansikten utåt. Du kommer arbeta med problemlösning och ett gott kundbemötande. Vid inkomna ärenden är du kundens första kontakt och ansvarar för att möta deras behov.
Du kommer ha en viktig roll i det löpande förbättringsarbetet som ger dig möjligheten att utvecklas och bli vassare inom IT. Du kommer ansvara för att sköta företagets supportbox och svara på mejl från våra kunder. Du tar emot inkomna supportsamtal, konfigurerar tjänsten och sätter upp konton. Vidare gör du felsökning i våra applikationer, men även till viss del i kundens system. Du identifierar problem och beskriver behov av nya funktioner. Du kommer hålla i kundmöten online och att upprätta vår FAQ.
På sikt kommer du ha möjligheten att vara delaktig i att bygga upp och ta fram ett supportsystem.
Du kommer att få arbeta med både svenska och internationella kunder.
Du erbjuds
Vi på Nimblr tror på en god kultur med härlig gemenskap. För oss är det viktigt att fira våra framgångar tillsammans.
Vi erbjuder dig en varierande roll med spännande och lärorika dagar där du kommer få möjligheten till att utveckla dina kunskaper inom teknik. Runt dig kommer det alltid finnas trevliga och positiva kollegor. I din roll kommer du dagligen göra skillnad för våra kunder och få vara med och påverka Nimblrs framgång.
Vi söker dig som
Har minst 2 års-erfarenhet inom IT-branschen. Yrkeserfarenhet eller relevant utbildning.
Har någon form av erfarenhet inom supportärende eller systemhantering
Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
Vi ger dig en guldstjärna om du har erfarenhet från: SMTP, Google directory, Azure Directory och molntjänster.
Du som person
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper då rollen som Supporttekniker kräver att du är serviceorienterad och kundfokuserad och alltid har ambitionen att förse användarna med bästa möjliga supportupplevelse. Du triggas av att ge god service och har en vilja att kunna förändra. Vi värdesätter eget ansvar och god kommunikation högt. Du har en god prioriterings- och problemlösningsförmåga. Har du dessutom ett IT intresse och gillar att få lära dig nya saker kommer du trivas på jobbet.
Det allra viktigaste för oss är att du har en positiv inställning, är driven och vill framåt!
Tillträde är omgående och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!