OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Centric söker för vår kund Nobinas räkning en duktig och drivande supporttekniker som söker nya spännande utmaningar. Du kommer ingå i en erfaren supportgrupp och ha stort fokus på intern IT-infrastruktur samt IT-support för olika utrustningar i verksamhetens bussar. Du kommer att hantera inkommande ärenden gällande incidenter och förfrågningar. I rollen kommer det även krävas ”på plats-support”.
Resor i tjänsten kan förekomma.
Arbetsuppgifter
Du kommer arbeta med intern IT-support och hantera ärenden via telefon, e-post samt fjärrstyrning. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att handlägga de ärenden som kommer in. Du förväntasatt på ett trevligt och metodiskt sätt hjälpa användaren alternativt eskalera ärendet vidare. I ditt arbete kommer du även agera som onsitetekniker främst till bolagets huvudkontor. Det kan även förekomma att teknikerna behöver åka ut till olika externa kontor samt bistå med support på plats. I ditt arbete ingår att installera, konfigurera samt felsöka både mjuk- och hårdvara.
Tillsammans med övriga IT-teamet så är det gemensamma målet att säkerställa samt förvalta bolagets infrastruktur och se till att den dagliga IT-driften är intakt mot verksamhetens krav.
I rollen kommer det även ingå beredskap.
Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet av att arbeta som supporttekniker eller motsvarande roll sedan tidigare i en Microsoft-baserad miljö. Goda egenskaper för att lyckas i rollen är att du är social, ambitiös och har en god förmåga att kommunicera med både kunder och kollegor. Du har ett genuint intresse för att hjälpa användare samt känner ett stort engagemang och tar ansvar för ditt arbete. Du är lösningsorienterad och kan snabbt sätta dig in i olika problem och har en analytisk förmåga.
Krav
- Gymnasial IT-utbildning eller motsvarande
- Flera års erfarenhet av liknande roll inom servicedesk/support
- Erfarenhet inom Office 365, Active Directory, Exchange, VMware
- Flytande svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt
- Kunskaper i finska och danska
Meriterande
- Certifierad inom Microsoft produkter
- B-körkort
- Erfarenhet av ITIL-metoden
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade IT-filurer, så skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag.
Om Nobina
Nobina är ett av Nordens ledande bussföretag och operatör inom kollektivtrafiken med cirka 8 000 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I Sverige har Nobina 6000 medarbetare och 2 300 bussar. De bedriver trafik åt bland andra SL, Västtrafik och Skånetrafiken. Huvudkontoret är beläget i Solna och denna tjänst är belagd på deras nordiska servicedesk och består idag av fem supporttekniker. Företagskulturen är öppen och välkomnande där engagemang och kompetensutveckling värderas högt. På Nobina får du möjligheten att jobba i en spännande bransch där du som medarbetare är en viktig del av vardagen för miljoner människor.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Felipe Hallbeck på tfn: 0734-159377 eller felipe.hallbeck@centric.eu.
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric är ett IT-företag med över 300 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister, förmedling av specialister, rekrytering och outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in, anställa eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, support-tekniker, helpdesk, help desk, service desk, service desk, first line, 1st line, konsult, Consultant, IT technician, data, finska, danska, Solna, Stockholm.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229