Supporttekniker till Nordiska

Supporttekniker till Nordiska

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet som IT-tekniker, supporttekniker eller data helpdesk? Då erbjuder vi dig en spännande möjlighet att arbeta tillsammans med ett av regionens mest spännande bolag i rollen som supporttekniker hos Nordiska Kreditmarknadsaktiebolaget i deras expansiva resa inom bank sektorn.

Om Nordiska

Nordiska Kreditmarknadsaktiebolaget (publ) utmanar banksektorn med lönsam finansiering och kraftfull teknik i kombination med en tydlig entreprenörsanda. På kontoren i Sundsvall, Stockholm och Lviv i Ukraina arbetar idag över 40 anställda och siktet är inställt på tydlig tillväxt under 2021 och framåt.

Hos Nordiska kan du förvänta dig ett högt tempo och tätt samarbete i teknikens framkant tillsammans med drivna och skickliga kollegor. I takt med att företaget växer ökar också behovet av en intern support kopplat till IT-tjänster och hårdvara.

Till kontoret i Sundsvall söker vi nu därför en supporttekniker.

Om rollen

I rollen som supporttekniker agerar du som en in-house support åt hela företaget med allt som rör IT-tjänster och hårdvara. Det kan röra sig om att konfigurera nya datorer, telefoner, skrivare och routrar, att sätta upp trådlösa nätverk eller administrera behörigheter i AD.

Det förväntas även att som supporttekniker fokusera på informationssäkerhet och att driva utvecklingen kring interna arbetsrutiner och policys kopplat till användningen av IT-tjänster och hårdvara.

Som supporttekniker blir du helt enkelt kontaktperson för samtliga medarbetare på Nordiska när det gäller support, administrering och utveckling av IT-relaterande ärenden.

Din profil

För denna roll behöver du ha 2 års erfarenhet som supporttekniker eller motsvarande. Vi tror att du har grundläggande kunskaper inom ovan områden och har ett stort driv och intresse i att fortsatt lära dig mer och fördjupa dig inom respektive område. Utöver din kompetens lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du behöver vara både nyfiken, engagerad och känna dig lockad av möjligheten att arbeta för ett tillväxtbolag där du kommer få skapa dina egna rutiner och arbetssätt. Vilja och förmåga att själv hitta lösningar och skapa möjligheter är viktigt för att bli framgångsrik i rollen, likväl att du har förmågan att arbeta i team tillsammans med övriga kollegor i Sundsvall.

Krav:

·      Minst 2 års erfarenhet som supporttekniker eller liknande roll med motsvarande arbetsuppgifter som beskrivits ovan

·      Tidigare erfarenhet inom Azure / AD, exempelvis behörighetshantering och annan administrering

·      Du ska kunna tala och skriva både svenska och engelska flytande

Meriterande:

·      Kunskap och erfarenhet inom informationssäkerhet

·      Erfarenhet inom upprättanden av policys och interna arbetsrutiner inom IT-drift eller motsvarande

·      Erfarenhet av att sätta upp nätverk inkl. hantering/felsökning

Startdatum: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Ort: Sundsvall

Ansök idag! Urval sker löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 eller johanna@stegra.nu.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stegra Rekrytering AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2021
  • Ansök senast: 16 maj 2021

Postadress

Universitetsallén 32
Sundsvall, 85234

Liknande jobb


20 november 2024

19 november 2024

IT konsult (kopia)

IT konsult (kopia)

18 november 2024

IT konsult

IT konsult

18 november 2024