Supporttekniker till nystartad servicedesk!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat inom IT-support och är redo för nästa steg i karriären? I detta uppdrag kommer du få vara med och bygga en helt ny servicedesk på ett internationellt bolag i centrala Stockholm. Vi söker dig som är serviceinriktad, driven och gillar när det händer mycket. Utvecklingsmöjligheterna inom detta bolag är stora och det kommer framöver att finnas möjlighet till andra roller inom desken - så som projektledare och incident manager. Är du intresserad av att få vara med och påverka, arbeta på ett internationellt bolag samt ha möjlighet till personlig utveckling, då är du den vi söker!

Din vardag

I rollen som supporttekniker kommer du att ta inkommande samtal och mail från användare som behöver hjälp med sina IT-relaterade problem. Tjänsten är baserad i fräscha lokaler i Stockholm, med fin sjöutsikt och härliga kollegor.

De ärenden som inkommer kan variera en hel del och därför blir din vardag allt annat än tråkig! Exempel på arbetsuppgifter är allt från felsökning till installation av program och diverse kommunikationsproblem. Du kommer ha en viktig roll i att upptäcka, se samband och rapportera problem eller fel. Eftersom att du är en lösningsorienterad och kommunikativ person trivs du i rollen att ge support till andra.

I denna roll kommer du även vara med att bygga en ny servicedesk, där du kommer få möjlighet att vara med och påverka. Det kommer även finnas goda möjligheter till utveckling inom desken, exempelvis i roller som projektledare/incident manager.

Vem är du?

Du är en social person med ett stort IT-intresse som vill utvecklas i supportrollen. Du har något års IT-erfarenhet och gillar problemlösning. Du kommer att arbeta i Windowsmiljö, Active Directory, Exchange/Outlook, ITIL samt MS Office, och det är därför meriterande om du har erfarenhet av dessa sedan tidigare.

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se) eller Louice Rolf (louice.rolf@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!


Passar vi dig?

Wise IT är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Vi står vi bakom dig hela vägen - i ditt nästa steg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB Stockholm
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 8 juli 2019

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024