OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Nu söker vi dig som drivs av problemlösning, är självgående och trivs med mycket kundkontakt. Du erbjuds arbete i ett företag där det är korta beslutsvägar, fokus på god kundservice och mycket eget ansvar. Tjänsten ingår i Office Nationella support som finns på tre orter i Sverige.
Ta chansen om du är intresserad av en ny utmaning och vill utvecklas vidare i din yrkeskompetens.
Om företaget
Office erbjuder IT-baserade lösningar med tjänster och produkter till företag och offentlig förvaltning, med fokus på effektiva arbetsredskap inom IT, Dokument, Möten och Telefoni. Våra lösningar bidrar till att förbättra våra kunders effektivitet och lönsamhet. Våra kunder ska kunna skapa, organisera och visualisera digital information; hur de vill, när de vill och var de vill.
Arbetsuppgifter
Du kommer att vara en del av vår nationella IT-support och jobba fysiskt samt virtuellt med kollegor över landet. Din placering är Stockholm, där du har tre medarbetare. Arbetsuppgifterna består av både enklare användarsupport, runt Office 365 och kunders PC miljöer, samt teknikarbete på plats hos våra kunder. Det finns även goda möjligheter till fördjupning i förvaltningen av vår egen serverdriftsmiljö. Supporten hanterar ärenden via telefon och mail.
Hos Office får man möjlighet att växa in i rollen som supporttekniker och kommer bland annat att få arbeta och utvecklas i:
• Ärendesystem för att hantera kunders anmälningar.
• Klienthantering i kombination med Office 365 (Onedrive, Teams, Flow etc)
• Active directory; ofta i kombination med affärssystem drift
• Virtuella servrar; ofta till våra kunders affärssystem
• Nätverk och brandväggar som kan ha konfigurationer med VLAN, routing, VPN, DHCP, DNS.
• SQL server som databasmotor till våra kunders affärssystem
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du som söker tjänsten har någon tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och god kunskap av att hantera Microsofts 365 tjänster. Det är meriterande om du har utbildning inom IT- området. Självklart har du telefonvana, lätt att förstå användarproblem och kan förutse konsekvenser.
Som person vill vi att du trivs med att ge högklassig service per telefon och motiveras av problemlösning. Du uppskattar att arbeta självständigt, tar egna initiativ samt har en god social förmåga och uppskattar att arbeta i högt tempo med många ärenden samtidigt.
Övrigt
Tjänsten är tillsvidare på heltid.
För närmare information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Linda Sandwall på KFX HR- partner, 08-663 99 00
Sökande till denna tjänst kan komma att genomgå personlighetstest, kompetenstest och bakgrundskontroll.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Martina Wahlgren
Hanna Benjaminson
Clara Backlund
Susanne Järleby
Anna Jardelid
Hanna Benjaminson
Susanne Järleby
Linn Arvidsson
William Ericson
Linnea Hägg