OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett uppdrag hos vår kund i Malmö söker vi just nu efter en supporttekniker som älskar att ge service och har ett strukturerat arbetssätt. Du kommer vara placerad i centrala Malmö och vara en del av en intern servicedesk där du dagligen hjälper användare med ärenden inom IT. Du kommer arbeta med support av både mjukvara och hårdvara samt ha hand om ett utrullningsprojekt.
Uppdraget startar omgående fram till årsskiftet med stor chans till förlängning.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på din karriär.
Arbetsuppgifter
Du kommer arbeta som supporttekniker i ett mindre team som hanterar 1st line ärenden, tillsammans supportterar ni ca. 850 användare. Arbetsuppgifterna består av att supportera slutanvändarna på företaget med hjälp av ärendehanteringssystem Service Desk + för hantering av tickets enligt ITIL. Du kommer supportera användare med hjälp av telefon, mail och remoteverktyg samt på plats. Parallelt kommer du jobba med ett utrullningsprojekt och rulla ut nya datorer som ska förberedas och installeras. Som person är du serviceminded, strukturerad och ansvartagande, du gillar att interagera med människor och sprida en härlig stämning.
Din profil och kvalifikationen
Vi ser gärna att du har minst 6 månaders erfarenhet av att arbeta med onsitesupport eller i en servicedesk och att du har erfarenhet inom följande:
- Klientsupport
- Windows OS
- Hårdvarukompetens kring PC (Dell och tillbehör)
- Microsoft System Center
- Telefoni/smartphone
- Office 365
- Active Directory
- Installation/felsökning av skrivare
- Felsökning av nätverk
Vad vi erbjuder
Att jobba på Centric är roligt. Inte bara för att vi är ett glatt och inspirerande företag, utan även för att vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.
Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Hanna Ström
hanna.strom@centric.eu
0734-159385
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229