OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av teknik och har kunskap inom IT-drift? Då har vi tjänsten för dig!
Dina arbetsuppgifter
Vår kund söker nu engagerade problemlösare till deras Tekniska support med placering i Örebro. Du kommer att ta hand om inkommande samtal från kunder samt besvara ärenden från ärendehanteringssystemet. Du ska snabb avgöra problemets svårighet för att antingen lösa det själv eller för att ta problemet vidare till rätt avdelning.
Uppgifter som kan förekomma är till exempel lösenordsbyte, gå in och fjärrstyra datorn åt användare för att hjälpa vid enklare fel, hårdvara- och nätverks frågor.
Du kommer börja i 1line för att lära dig kundens system och miljö och utifrån din kunskap kunna gå vidare till 2line support.
Gruppen består idag av 7 medarbetare och du kommer arbeta i 2-skift, dagtid.
Vår kund arbetar med stora komplexa kunder vilket bidrar till att tjänsten är tekniskt utmanande och det kräver ett stort teknikintresse.
Om företaget
Vår kund är ett stort IT-tjänst företag med kontor runt om i Sverige. Det är nu kontoret i Örebro som söker ny medarbetare att bli del av deras team. Deras kunder är verksamma inom både den offentliga sektorn samt inom privata näringslivet.
Din profil
Skallkrav:
Vi ser att du har minst en gymnasial IT/ datautbildning eller en eftergymnasial IT utbildning,
och arbetserfarenhet från Servicedesk eller teknisk support.
Du ska ha kunskap inom Officepaketet, Windows plattformar, AD och Exchange samt ha förståelse för hårdvara och nätverk.
Du ska behärska engelska i tal och skrift.
Meriterande:
Det är meriterande om du har kunskaper inom ITIL-baserat arbetssätt och serverkunskap.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som har fingertoppskänsla för god service. Du tycker det är kul att prata i telefon och brinner för att utvecklas inom IT. För att trivas i denna tjänst är du en glad och lyhörd person som snabbt kan sätta dig in i kundens problem.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Omfattning: Heltid (7-17)
Lön: enligt överenskommelse
Start; omg alt 1/3
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Lindgren
Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård
Linn Hansson
Ineta Broxe
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson
Caroline Stjerna