OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en positiv och driven person som vill jobba med teknisk support på PTS.
PTS bevakar områdena elektronisk kommunikation och post. Med elektronisk kommunikation avses telefoni, internet och radio. PTS arbetar för långsiktig konsumentnytta, långsiktigt hållbar konkurrens, effektivt resursutnyttjande och säker kommunikation.
It-enheten ansvarar för PTS strategiska it-utveckling såväl som för operativ drift och förvaltning av myndighetens it-infrastruktur och tekniska plattformar. En viktig del av våra arbetsuppgifter är att stödja PTS avdelningar med teknisk kompetens och vår ambition är att PTS ska vara ett skyltfönster för hur robust, säker och tillgänglig teknik kan implementeras. Enheten består av 12 medarbetare och är en del av den administrativa avdelningen.
Vi står nu inför spännande utmaningar och behöver förstärka enheten med ytterligare en engagerad supporttekniker.
Som supporttekniker är du it-enhetens ansikte utåt mot PTS övriga verksamhet och du får bidrar tillsammans med ytterligare två tekniker till att it-enheten även fortsättningsvis ger it-support av högsta klass. Arbetsuppgifterna har stor variation. En viktig del är att organisera och planera det dagliga arbetet i it-enhetens supportrum. Du arbetar med många parallella uppgifter så noggrannhet och känsla för ordning och reda är avgörande egenskaper för att klara av tjänsten. Du arbetar både med hård- och mjukvara samt dokumentation av rutiner och framtagande av instruktioner.
Du får mycket ansvar och du är en viktig kugge i it-enhetens maskineri och i utvecklingen av PTS klientplattform. Dina möjligheter att påverka ditt arbete är stora och du får möjlighet att utveckla och fördjupa dig inom områden som intresserar dig och som är till nytta för PTS it-enhet.
I arbetsuppgifterna ingår att tillsammans med din kollega ha huvudansvaret för it-enhetens supportrum dit användarna kommer då de har problem med sina datorer eller telefoner eller när de vill diskutera it-relaterade frågor. Du arbetar med installationer och felsökning av datorer och telefoner. Du ansvarar även för hanteringen av användarkonton, behörigheter, it-utrustning osv. En viktig del av arbetet är att dokumentera våra rutiner och att ta fram instruktioner. Dessutom hanterar du PTS mjukvarulicenser och inköp av utrustning, vilket innebär kontakt med leverantörer och externa konsulter.
Vi söker dig med teknisk utbildning eller breda tekniska kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har minst två års erfarenhet av arbete inom support eller helpdesk och du trivs i en miljö med många kontakter och högt tempo. Du tycker att ordning och reda är viktigt, du är noggrann och du dokumenterar ditt arbete. Du har kunskaper om Windows 7, Officepaketet, kontohantering i Active Directory, mobiltelefoner samt administration av Exchange. Du har även mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Meriterande är eftergymnasial utbildning eller certifiering i relevanta tekniker samt erfarenhet av Windows 8, Office 2013, SCCM och mobila plattformar.
Som person är du social och angelägen om att ge god service. Du blir en viktig del av vårt team, och då är det viktigt att du trivs i rollen som supporttekniker och hjälper användarna på ett pedagogiskt sätt. Du tar snabbt till dig nya tekniker och sätter dig in i olika typer av problem. Du har ett ödmjukt förhållningssätt och är flexibel, kreativ, prestigelös och positiv. Dessutom har du stor initiativförmåga och förmåga att arbeta självständigt.