Supporttekniker till Props Utility Solutions

Arbetsbeskrivning

AMGA är ett svenskägt bolag med expertis inom bank & finans, försäkring, service och försäljning. Vi är specialiserade på konsulttjänster, rekrytering och affärsutveckling.
Denna tjänst är inom ramen för vår rekryteringsverksamhet.

Props Utility Solutions erbjuder stora karriärmöjligheter i ett starkt växande företag. Du får möjlighet att vara med på en resa i en betydande roll.

Arbetsuppgifter
Som Supporttekniker arbetar du i bolagets 3rd line. Rollen är ansvarsfull, dynamisk och handlar till stor del om service och problemlösning mot bolagets kunder. Det kan också innefattas av projekt/kringprojekt. Det finns en variation i rollen där man i liten utsträckning också är ute hos kund på plats för ex. genomgång, utbildning eller problemlösande ärenden. Props arbetar i en Microsoftmiljö där främst SQL används. Därför är det också krav på kunskaper inom Microsoft SQL. 

Profil 
I rollen arbetar du nära andra för att få möjlighet till både stöttning och utveckling. Du som söker trivs i en specialist/supporterande roll, men är fortfarande ödmjuk och prestigelös. Du har förståelse för att sätta kunden i fokus och att vara lösningsorienterad. 
Kunskaper:
- Microsoft SQL
- Grundläggande IT-kunskaper
- Uttrycker sig väl i tal och skrift på svenska såväl som engelska

Om företaget
Props Utility Solutions utvecklar, säljer, implementerar och supporterar egna mjukvarulösningar till bl.a. telekom- och energibolag. Hos företaget finns en mycket hög teknisk kompetens. Där man bl.a. har utvecklat avancerade telekomlösningar för ex. Tele2 och Comviq. Sedan några år bygger man även denna typ av lösningar för den internationella energibranschen. 

Man sitter idag huvudsakligen i Solna Strand, men har också kontor i Dubai. Företagskulturen är familjär, nytänkande och det finns ett stort förtroende till medarbetarna. Konkurrenskraftig fast lön samt tillkommande goda förmåner. Tjänsten är heltid och tillträds enligt överenskommelse.

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2018-09-28, så därför rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan redan nu.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Henrik Nordh på 076-394 22 04 alt. henrik.nordh@amga.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AMGA AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 11 juli 2018

Besöksadress

Solna Business Park
None

Postadress

Svetsarvägen 8
SOLNA, 17141

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024