OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om uppdraget
Till vĂ„r kund Region Stockholm söker vi tvĂ„ Supporttekniker. Servicedesk tillhandahĂ„ller effektiv och Ă€ndamĂ„lsenlig anvĂ€ndarsupport som möter kundernas behov. Som första, och i mĂ„nga fall enda, kontaktyta för samtliga landstingsanslutna vĂ„rdgivare, ansvarar Servicedesk för att motta, registrera, lösa och eskalera frĂ„gor, incidenter och bestĂ€llningar gĂ€llande anvĂ€ndarnas IT-vardag. En stor del av inkommande Ă€renden löses redan vid första kontakt med Servicedesk. Ărenden som krĂ€ver specialistkompetens eller Ă€r tidskrĂ€vande kanaliseras vidare till övriga grupperingar inom SF IT (Serviceförvaltningen IT).
Detta Ă€r ett konsultuppdrag pĂ„ 6 mĂ„nader med goda chanser till förlĂ€ngning/överrekrytering, dĂ€r du blir anstĂ€lld av Wrknest men jobbar pĂ„ uppdrag för Region Stockholm Ăvertid, beredskap, arbete pĂ„ obekvĂ€m arbetstid etc. kan eventuellt bli aktuellt vid behov. I dessa fall tillĂ€mpas de generella villkor som överenskommits för SF IT Servicedesk. Möjlighet till arbete pĂ„ distans (Hybridarbetsplats) finns i viss utstrĂ€ckning efter fullgjord utbildning
Utvecklingsmöjligheter
Servicedesken Àr en grogrund för övriga verksamheter inom Serviceförvaltningen. Möjlighet uppkommer ibland att gÄ vidare till andra avdelningar t.ex. IT-Service. Tidigare kollegor jobbar nuvarande som Tekniker pÄ Driften inom Serviceförvaltningen samt inom Applikationsförvaltningarna. Men Àven som Incident managers och Problem managers
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta servicedesk med IT-relaterade frÄgor via ett Àrendehanteringssystem dÀr du tar emot inkommande Àrenden via telefoni, mail/kontaktformulÀr, bestÀllningar (t ex konton) och andra Àrenden i respektive grupps Àrende kö. DÀr blir dina arbetsuppgifter att:
- Prioritera verksamhetskritiska och patientkritiska incidenter tillsammans med operativa incidentmanagers.
- Aktivt kontrollera, och följa upp, tilldelade Àrenden pÄ ens egen person.
- Aktivt tatill sig, och söka, information (via kunskapsplats, epost, chatt) och hÄlla sig uppdaterad om nya kunder och system.
Krav
- Har förmÄgan att hantera krÀvande anvÀndare i vÄrden
- Kan samarbeta i grupp
- Alltid har service i fokus, mot kund och kollegor
- Har engagemang och förstÄelse för anvÀndarens utmaningar med IT
- Har en vilja att förbÀttra och utveckla verksamheten
- Tar ansvar för de arbetsuppgifter som du handhar
Meriterande
- Har erfarenheten av att supportera IT i vÄrden
- Jobbat i eller supporterat system som ServiceNow, journalsystem
- Har en god IT-vana
- Jobbat i Region Stockholm
- ITIL certifierad
Vid denna rekrytering lÀgger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, dÄ de Àr avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstÄr att man inte kan allting frÄn början - men du ska ha en vilja att lÀra dig! DÀrför söker vi dig som har en hög social kompetens, gillar problemlösning och Àr lösningsfokuserad. Som person Àr du Àven noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Ăvrig information
Start: 2022-11-14
Plats: Stockholm
Omfattning: Heltid 40h/v
AnstÀllningsform: Konsultuppdrag pÄ 6 mÄnader
Sök gÀrna sÄ snart som möjligt dÄ vi jobbar med löpande urval.
Om Wrknest
PÄ Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror pÄ att hela tiden vÄga se nya möjligheter och tÀnka nytt. NÀr vi startade var det för att utmana gamla sÀtt att rekrytera pÄ.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. DÀrför gÀller det att kunna stÀlla om snabbt. Det hÀr gör att vi inte enbart tittar pÄ kandidatens CV vid en rekrytering. IstÀllet ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. PÄ sÄ vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.