Supporttekniker till samhällsviktig myndighet

Supporttekniker till samhällsviktig myndighet

Arbetsbeskrivning

Vi söker en supporttekniker till en myndighetskund. I din roll kommer du att kategorisera och prioritera ärenden samt ansvara för att registrera ärenden via telefon eller webbanmälan. Du är den första kontakten som utför en första felsökning samt eventuell löser ärendet tillsammans med användare per telefon eller mejl. I ditt dagliga arbete ingår att lösa inkommande ärenden i första linjen när det är möjligt. Arbetstiden är vardagar 06:45 – 18:00, arbetet sker i skift inom angivet tidsspann och enligt schemalagd arbetstid. Det kan även eventuellt bli aktuellt med viss schemalagd arbetstid på kvällar, nätter och helger.
Utöver skallkraven lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper så som, du vet vad service innebär, du passar tider, positiv och social person samt är bekväm med att få och ge konstruktiv feedback
Vi söker dig med följande erfarenhet:

- Minst gymnasial utbildning med IT inriktning
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom IT-support och helpdesk och/eller liknande arbetslivserfarenhet där telefonen använts som arbetsredskap under de senaste fem åren
- Minst ett års erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation via telefon, under de senaste fem åren
- Ett års erfarenhet av arbete med MS Office
- Ett års erfarenhet av arbete Microsoft Windows Operativsystem
- Minst ett års erfarenhet av arbete med något ärendehanteringssystem
- Erfarenhet av remotehanteringsverktyg
- Erfarenhet av NetWare, eDirectory, Active Directory är meriterande
- Erfarenhet av ITIL eller likvärdig process är meriterande

Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting men din placering kommer att arbeta som konsult hos vår kund. Anställningen är heltid, visstid (1år) med start efter godkänt säkerhetskontroll. Svenskt medborgarskap krävs.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2022
  • Ansök senast: 12 oktober 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024

26 november 2024