SUPPORTTEKNIKER TILL SAMHÄLLSVIKTIG MYNDIGHET!

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Är du en erfaren supporttekniker som skulle vilja vara med och bygga upp en ny supportfunktion hos en stor myndighet i Stockholm? Då kan detta vara uppdraget för dig!
Den nya supportfunktionen supporterar och övervakar samhällsviktiga system och vid sedan denna funktion ska det även byggas upp en ny kunskapsdatabas tillsammans med förvaltningarna. I rollen som supporttekniker har du en nära kontakt med slutanvändarna och därmed uppskattas om du har erfarenhet av IT-drift och IT-support för verksamhetskritiska IT-system samt vana att hantera användare och ha ett vänligt bemötande. Vidare supporterar du IT-systemet och dess applikation, övervakar system och flöden, ärendehantering och samarbetar med incident/problem manager i både reaktivt och proaktivt arbete. Du koordinerar även entreprenörer och leverantörer vid störningar. Här får du möjligheten att vara med och bidra till funktionalitet och värde inom en samhällsviktig myndighet!


Företagspresentation
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Kvalifikationer
- Du har relevant akademisk bakgrund inom Data/IT alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet.
-Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom Linux/Unix.
-Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet av applikationssupport, ärendehantering, IT-support, IT-drift, förvaltning av applikationer och IT-system.
-Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet av dokumentation i en kunskapsdatabas.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL.
- Det är meriterande om du har arbetat med verksamhetskritiska/driftskritiska IT-system och/eller larm och loggverktyg.
- Det är meriterande om du har erfarenhet inom IT-säkerhet.
- God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska


Personliga egenskaper
Vår kund söker dig som har god samarbetsförmåga och som tar egna initiativ. Du är flexibel och målinriktad. Vidare är du en utåtriktad person som är tydlig i din kommunikation och som trivs att arbeta i grupp. Du har också en fallenhet för administrativa arbetsuppgifter samt att du har analytisk förmåga!

Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid. Vår kund önskar start 18 januari 2021 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 18 januari 2022 med option på förlängning ytterligare 1 år. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund.


Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande.
Sökord: supporttekniker, linux, unix, användarsupport, helpdesk

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2020
  • Ansök senast: 30 oktober 2020

Besöksadress

Essinge Brogata 2, Stockholm
None

Postadress

Essinge Brogata 2
Stockholm, 11261

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024