Supporttekniker till samhällsviktig myndighet

Supporttekniker till samhällsviktig myndighet

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara med och bygga en ny supportfunktion hos en samhällsviktig myndighet! Samtidigt som kunden bygger upp en supportfunktion så kommer även en ny kunskapsdatabas byggas. Du kommer ha nära kontakt med slutanvändarna. Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support och övervakning av IT-system samt vana att hantera användare.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:



- Support av IT-system
- Övervaka system och flöden
- Bygga en kunskapsdatabas genom samarbete med förvaltningarna
- Ärendehantering •
- Tätt samarbete med incident- och problem manager
- Koordinera entreprenörer och leverantörer vid störningar






Du behöver ha följande tidigare erfarenhet för att kunna utföra uppdraget:

- Relevant akademisk utbildning inom Data/IT alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom Linux/Unix
- 1 års arbetslivserfarenhet av applikationssupport
- Ett års arbetslivserfarenhet av dokumentation i en kunskapsdatabas
- Två års erfarenhet av arbete med IT-drift och förvaltning av applikationer och IT-system
- Tre års arbetslivserfarenhet av ärendehantering och IT-support
- God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska
- Meriterande om du är certifierad inom ITIL
- Meriterande om du har erfarenhet inom IT-säkerhet
- Meriterande om du har arbetslivserfarenhet som tekniker inom datakom och/eller infrastruktur



Rollen kräver god samarbets- och kommunikationsförmåga såväl skriftligt som muntligt och förmåga att arbeta självständigt samt i grupp. Du är öppen för olika typer av arbetsuppgifter och följer utvecklingen och förändringen inom teknikområdet.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund. Start Januari 2021, heltid, tillsvidare.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserad konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2020
  • Ansök senast: 18 november 2020

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


30 december 2024

IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024