Supporttekniker till samhällsviktig myndighet i Sundsvall!

Supporttekniker till samhällsviktig myndighet i Sundsvall!

Arbetsbeskrivning

Är du en teknisk problemlösare? Har du utbildning inom området och tidigare arbetat i en serviceinriktad roll som teknisk support? Ta då chansen att bli en del av ett kompetent supportteam på en trygg och stabil myndighet! Läs vidare och ansök redan idag!
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en vass Supporttekniker till vår kunds servicedesk. De är en myndighet som tillgranskar, registrerar och informerar för ett enkelt företagande och ett rättssäkert näringsliv. Tjänsten är placerad i Sundsvall.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som servicedesktekniker kommer du att arbeta i myndighetens servicedesk. Det innebär att hantera teknisk felsökning, problemlösning och lösa serviceärenden. Tjänsten kommer att inkludera:
Telefonsupport, bemanning av servicedesk och service på plats i kundens lokaler
Ta emot ärenden via ärendehanteringssystem
Intern och extern kundkontakt
Hård- och mjukvarusupport (där mjukvarusupport främst berör Microsoftprodukter)
Uppdatera användarinformation i Microsoft AD
Support rörande myndighetens e-tjänster där kunder ringer in
Dokumentation och kompetensöverföring

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du framför allt ha ett genuint IT-intresse samt även något års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter. Utöver goda tekniska kunskaper vill vi gärna att du är kommunikativ lagd och duktig på att förklara komplexa problem på ett enkelt sätt. Dina dagar kommer här vara variationsrika och du kommer hantera flera processer samtidigt. För rätt person finns här goda möjligheter att växa i rollen.
Är det här uppdraget du väntat på? Vi ser fram emot att läsa din ansökan. Om du blir aktuell för denna tjänst kommer en säkerhetsprövning att genomföras.
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
Grundkunskaper i MS Office
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Lätt för att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2023-11-30. Tillträde 2022-12-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange tjänsten referensnummer 33525 i ämnesraden. Du kan också kontakta ansvarig rekryterare på frida.mansson@perido.se
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2022
  • Ansök senast: 26 november 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024