Supporttekniker till Second Line

Supporttekniker till Second Line

Arbetsbeskrivning

Har du inlett din karriär inom IT-support och är redo för en ny utmaning? Vill du arbeta med mer avancerad felsökning och problemlösning i ett sammansvetsat team där du får möjligheten att utvecklas vidare? Då är detta jobbet för dig!

Vi söker nu flertalet supporttekniker till Second Line Support för ett uppdrag på ett svenskt välkänt industriföretag med krav på hög säkerhet.

OM ROLLEN
Som supporttekniker i Second Line kommer du vara en del av en större servicedesk som hjälper bolagets medarbetare med att lösa IT-relaterade problem. Du kommer arbeta med de ärenden som inte avhjälpts i First Line, detta innebär mer avancerade problem och felsökning för att hjälpa verksamheten.

I rollen kommer du få jobba med ärenden inom bolagets Microsoftmiljö som exempelvis operativsystem (Windows 10), applikationer, hårdvara och nätverk. Du kommer även lösa grundläggande problem inom infrastruktur, servrar, SCCM och databaser mm.

När du jobbar med felsökning och problemlösning värdesätter vi att du systematiskt och metodiskt hjälper och/eller guidar användare i att finna en lösning. Arbetet utförs primärt över telefon, varvid du behöver trivas med att kommunicera och hjälpa användare på ett serviceinriktat och pedagogiskt sätt. Andra hjälpvägar är även via mail, chatt och en självbetjäningsportal.

VEM ÄR DU?
Som sökande tror vi att du har minst 1 års tidigare erfarenhet av arbete inom IT-support och gärna en bakgrund inom kundservice i kombination med tekniskt kunnande och intresse.

Tekniskt tror vi att du har goda kunskaper inom exempelvis Windows, Microsoft Office, mjukvara, hårdvara och nätverk. Har du dessutom kunskaper och/eller erfarenheter av olika ärendehanteringssystem (exempelvis ServiceNow), Active Directory (AD), ITIL och fjärrstyrning är det mycket meriterande.

Som person är du driven och ansvarstagande där du jobbar lika bra i team som självständigt. För att trivas i rollen har du lätt för att kommunicera samt förstår vikten av att leverera god service i dialogen med användare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i vårt urval.

Tjänsten ställer krav på att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Dessutom behöver du ha svenskt medborgarskap (dubbla medborgarskap kan vara en utmaning) samt att du kommer genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsprövning med godkänt resultat innan tillträde.

VÅRT ERBJUDANDE TILL DIG
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med anställning hos oss på A-hub och där du arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult på A-hub värdesätter vi dig och din utvecklingsresa i ditt konsultuppdrag.

Du erbjuds en trygg anställning med stöd och vägledningen av våra duktiga konsultchefer. Vi är ett auktoriserat rekrytering- och konsultföretag som är medlemmar i Almega. Du omfattas därmed av kollektivavtalets trygga villkor som rör exempelvis lön, pension, försäkringar och semester.

PRAKTISK INFORMATION
Omfattning: Heltid

Arbetstider: Varierande schema med tider mellan 07.00-18.00 måndag-fredag.

Anställningsform: Konsultuppdrag och du kommer vara anställd hos oss på A-hub

Kund: Information om kunden förmedlas under rekryteringsprocessen

Placering: Mjärdevi, Linköping

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-hub
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2023
  • Ansök senast: 22 september 2023

Postadress

Sveavägen 141
Stockholm, 11346

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024