OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Arbetsmiljöverket jobbar vi tillsammans för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Därför hjälper vi arbetsgivare att uppfylla de krav som finns och informerar om hur arbetsmiljöarbetet blir en naturlig del av vardagen. Med arbetsmiljölagen som grund tar vi fram regler, inspekterar arbetsplatser och sprider kunskap om arbetsmiljöfrågor. Uppdraget är allvarligt men vår vardag präglas av arbetsglädje och vi är omtänksamma och hjälpsamma kollegor.Ditt nya jobb
Vill du vara med och utveckla myndigheten som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Är du en engagerad person med flerårig erfarenhet av IT-support och som gillar att ta ansvar och trivs bra med att samarbeta med andra? Då är vi nyfikna på att få veta mer om dig!
I januari 2024 genomförde vi en omorganisation av IT-enheten och nu är det dags att rekrytera supporttekniker till sektionen Helpdesk. IT enheten består av tre sektioner, varav helpdesk består av sju supporttekniker. Du kommer att rapportera direkt till sektionschefen för Helpdesk.
Som supporttekniker kommer du att vara ett viktigt stöd i IT-supportfrågor för att säkerställa att myndighetens medarbetare har de bästa möjliga förutsättningarna att utföra sina uppdrag. Detta innebär genomföra kunskapshöjande utbildningar, ta fram utbildningsunderlag och kunskapsartiklar. Vidare deltar du i olika projekt och initiativ såsom livscykelhanteringar och systemutbyten. Du kommer att ha ett nära samarbete med IT teknikerna för att lösa 1:a, 2:a och 3:e linjens support. Alla medarbetare använder bärbara datorer med Windows 11 och iPhone.
Dina blivande kollegor på enheten är generösa med att dela med sig av sina kunskaper och tycker att det är viktigt att ha roligt på jobbet. Du arbetar i ett engagerat team med hög kompetens.
Hos oss får du utrymme att påverka och utveckla både verksamheten och dina personliga kompetenser, vilket är viktigt för oss. Vidare får du även bidra till att utveckla arbetsprocesser och ditt medarbetarskap.
Din bakgrund
Rollen kräver att du har:
• Eftergymnasial utbildning inriktning IT eller motsvarande som arbetsgivaren anser är likvärdig.
• Flerårig aktuell erfarenhet av att hjälpa medarbetare med IT-support både på plats och via telefon/distans
• goda kunskaper och erfarenhet av att ge support i Windows 10/11
• goda kunskaper och erfarenhet av att ge support i MS Office, från version 2016 eller senare
• Teknisk kompetens och erfarenhet av att felsöka datorer och kringutrustning
• flerårig erfarenhet av att jobba i ärendehanteringssystem
• mycket bra förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du även har erfarenhet av att:
• ge support av videosystem t.ex. Skype, Teams, Cisco Meeting eller liknande
• utbilda användare enskilt eller i grupp, skriva lathundar och dokumentation
• jobba med MDM/EMM system
• ge support på iOS enheter
• arbeta med IT support inom myndighet
Som person ser vi att du kommer att trivas och lyckas i rollen om du är samarbetsorienterad, serviceinriktad och kommunikativ. Dessa egenskaper är avgörande för att effektivt kunna lösa våra supportärenden. Dessutom är det viktigt att du snabbt kan anpassa dig till olika situationer och har en god självkännedom. Detta hjälper både dig och teamet att utvecklas genom att identifiera era styrkor och svagheter, vilket du bör besitta förmågan att kunna influera till. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
En anställning hos oss kan innebära att befattningen placeras i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med eller utan registerkontroll kan därför komma att göras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585).
Vad vi erbjuder dig
Arbetsmiljöverket är en trygg arbetsgivare och en myndighet som hela tiden förändras med samhället vi verkar i. Vi är stolta över att få använda vår kunskap och vårt förtroende i vårt viktiga samhällsuppdrag. Tillsammans skapar vi en inkluderande kultur, som rymmer hjärta, mod och hjärna. Hos oss blir hela du en viktig del i något större.
Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid och är för närvarande placerad på vårt kontor i Solna. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader.
Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha en hållbar arbetsmiljö och en balans mellan jobb och fritid. Därför har vi flexibla arbetstider eller tillämpar förtroendearbetstid och ger möjlighet till distansarbete där verksamheten så tillåter.
Om oss och våra förmåner och villkor
Så rekryterar vi
Vi använder kompetensbaserad rekrytering, både för att kvalitetssäkra rekryteringen och för att motverka diskriminering. Vi ber dig därför att endast bifoga ett CV, och svara på några frågor istället för ett personligt brev när du registrerar din ansökan.
Vi tycker att det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss. Därför välkomnar vi frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. Fackliga kontaktpersoner är Adam Jansson för Saco, Marita Jonsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel: 010-730 90 00.
Vill du jobba tillsammans med oss för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet?
Välkommen med din ansökan senast den 17 november 2024!
Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverkets rekryteringsfunktion varför vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag eller annonssäljare.